Huur betalen

In de huurovereenkomst zijn we overeengekomen dat je de huur voor je woning vooraf aan ons betaalt. Dat betekent dat het geld uiterlijk de eerste dag van de maand op onze rekening staat. De meest makkelijke manier van betalen is via automatische incasso.

Veel gevraagd over Huur betalen

Ik wil graag een acceptgiro voor de huur die ik ga overmaken. Kan ik deze ontvangen?

Als je niet voor een automatische betaling  kiest,  sturen wij maandelijks een acceptgiro. Heb je geen acceptgirokaart ontvangen of ben je deze kwijtgeraakt? Dan moet je altijd zelf de betaling regelen.
Het eenvoudigst is het om maandelijks via een automatische betaling het huurbedrag af te laten schrijven van je rekening. Geef eenvoudig en digitaal aan ons door dat je de huur graag automatisch wilt laten incasseren. Je ontvangt van ons een bevestiging en we laten je weten vanaf wanneer we je huur zullen incasseren.

Ik heb deze maand geen acceptgiro ontvangen, kan ik een nieuwe krijgen?

Nee dat is voor ons niet mogelijk. Je kunt de huur op de volgende manieren betalen:

  • Je kunt inloggen op het huurdersportaal. Hier betaal je makkelijk je huur via iDeal. Je ziet dan ook gelijk dat de betaling verwerkt wordt. 
  • Ook kun je het bedrag via internetbankieren overmaken op NL37 INGB 0002 0445 99 onder vermelding van je adresgegevens.

Ik heb mijn huur per ongeluk dubbel overgemaakt. Kan er een bedrag worden teruggestort?

Neem hiervoor contact op met Area via Mijn Vraag. Je kunt hier een verzoek indienen om de voorstand terug te laten storten. Dit wordt wekelijks op donderdag uitgevoerd.

Wanneer een van de twee betalingen om een automatische incasso gaat dan kun je ook contact opnemen met je bank. Zij kunnen het bedrag wel meteen terugstorten.

Mijn huur wordt betaald door een bewindvoerder. Wat is de betaalstatus?

Log in op je huurdersportaal. Daar zie je wat de stand van zaken is.

Wanneer krijg ik mijn voorstand overgemaakt?

De voorstanden worden pas uitbetaald als wij helemaal geen huur of kosten van je tegoed hebben. Je dient zelf een verzoek in te dienen via Mijn Vraag zodat wij vervolgens de voorstand uitbetalen. Wij betalen elke donderdag de voorstanden uit. Je moet dit dan wel uiterlijk woensdag om 12.00 uur aan ons doorgeven.

Mag ik deze maand de huur later betalen?

Nee, dat is niet de bedoeling. Mogelijk kom je wel in aanmerking voor een betaalafspraak of betalingsregeling. 
Laat ons contact met je opnemen als je financiële problemen hebt of verwacht, we bekijken dan met jou of en welke betalingsregeling we je eventueel kunnen aanbieden. 

Je verzoek tot een betalingsregeling dien je in via het huurdersportaal.

Ik heb de huur overgemaakt. Is deze al binnen bij Area?

Tussen het moment van overboeken en verwerken kan een aantal dagen zitten. Dit is onder andere afhankelijk van je bank en het moment van overboeken. Kijk dit na in je huurdersportaal, onder het tabje Mijn financiën.

Tip: Je kunt je huur ook betalen via het huurdersportaal via een iDeal-betaling. Je ziet na je betaling direct dat deze verwerkt is. 

Als je twijfelt, neem je contact op met Area via Mijn Vraag.

Wij staan wel met z'n tweeën op het contract. Waarom staat er maar één naam op de acceptgiro die ik van jullie krijg?

Op de acceptgiro staat alleen de naam van de hoofdcontractant. Dit komt omdat er onvoldoende ruimte op de acceptgiro is voor twee namen.

Kan ik mijn huur op kantoor betalen?

Ja, je kunt op ons kantoor pinnen.

Contant betalen is niet mogelijk. Area geeft er de voorkeur aan dat je betaalt via een automatische incasso. Ook kun je eenvoudig je huur via iDeal betalen via het huurdersportaal

Ik heb een bedrag gestort gekregen op mijn rekening, waar is dit voor?

In verband met een project of teruggave van een afrekening servicekosten en nutsvoorzieningen krijg je voor de uitbetaling een brief toegestuurd, hierin staat welk bedrag wij je verschuldigd zijn.

Zien wij dat je teveel huur hebt betaald dan storten wij dit bedrag direct terug, zonder vooraf een brief te versturen.

Ik weet mijn betalingskenmerk niet?

Update juni 2021 (natasja/tonnie)

Je kunt bij internetbankieren in het vakje omschrijving het adres en huisnummer noteren, dit is voldoende.

Ook kun je je huur eenvoudig via iDeal via het huurdersportaal betalen. Je hoeft dan geen kenmerk in te voeren, dit gebeurt dan automatisch. Ook zie je meteen dat je betaling gelukt is. 

Ik heb een automatische incasso voor de huur en het is nu de 2de of 3de van de maand en mijn huur is nog niet afgeschreven, klopt dat?

Update juni 2021 (natasja/tonnie)

Dat kan wanneer deze dag in het weekend of op een feestdag valt. De automatische incasso vindt dan de eerste werkdag erna plaats.

Kan ik de huur in twee delen per maand betalen?

Nee, dat kan niet.

Hoe kan ik mijn huur betalen?

Je kunt de huur op verschillende manieren betalen:

  • Bij voorkeur laat je de huur maandelijks automatisch van je bankrekening afschrijven. Geef eenvoudig en digitaal aan ons door dat je de huur graag automatisch wilt laten incasseren. Je ontvangt van ons een bevestiging en we laten je weten vanaf wanneer we je huur zullen incasseren.
  • Heel makkelijk kun je de huur ook betalen via je huurdersportaal met iDeal.
  • De huur mag je ook via internetbankieren overmaken naar NL37 INGB 0002 0445 99 onder vermelding van je adresgegevens.

Welk kenmerk moet ik invullen bij internetbankieren?

Het kenmerk staat op de factuur. Zie je geen kenmerk? Geef dan als omschrijving je adres op.

Ook kun je eenvoudig je huur via het huurdersportaal betalen via iDeal. Je hoeft dan geen kenmerk in te voeren en je krijgt ook gelijk een bevestiging dat je betaling gelukt is. 

Mag iemand anders mijn huur betalen?

Ja, dat mag altijd.  Vermeld wel altijd betalingskenmerk of adres op de overschrijving.

Wat is het rekeningnummer van Area?

Het rekeningnummer waarop je de huur over kunt maken is NL37 INGB 0002 0445 99 .

Ik ben onder bewind gesteld. Hoe geef ik dat door?

Jouw bewindvoerder moet schriftelijk de onderbewindstelling indienen. Dit gebeurt door bij Area de beschikking van de rechtbank aan te leveren. Deze mag per e-mail gestuurd worden naar info@areawonen.nl.

Ik heb een ander bankrekeningnummer. Hoe geef ik dit door?

Update juni 2021 (Natasja/Tonnie)

Klik hier voor Mijn Vraag, geef hier je oude en nieuwe rekeningnummer door dan veranderen wij je nummer. 


Ik heb een vraag over schuldsanering, bij wie kan ik terecht?

Neem contact op met de gemeente waar u woont.