Contact
Vragen? Laat het ons weten

Energie besparen

Area vindt energiebesparende maatregelen aanbrengen in woningen belangrijk. Hiermee verlagen we de energiekosten en vergroten we het wooncomfort. De komende jaren voeren we diverse energiebesparende projecten uit. Area investeert in het energiezuinig maken van de woningen, plaatst zonnepanelen en adviseert bewoners hoe het energieverbruik in huis te verlagen. Zo bereiken we samen een aanzienlijke besparing. Met elkaar brengen we de energiekosten omlaag en denken we aan de wereld van morgen.

Veel gevraagd over Energie besparen

Ik wil energie besparen. Hoe vraag ik een coachingsgesprek aan?

Je kan via onze speciale energiebesparingssite aangeven dat je een coachingsgesprek wilt. Een van de energiecoaches neemt dan contact met je op om een afspraak te maken.

Bij huurachterstand is het niet mogelijk om energiebesparende maatregelingen of een coachingsgesprek aan te vragen.

Ik wil weten of de vloer/ het dak van mijn woning nu al goed geïsoleerd is. Hoe kom ik dat te weten?

Area brengt alleen vloerisolatie aan bij houten vloeren. Je kunt via de kruipruimte zien of je vloer geisoleerd is

Area brengt alleen dakisolatie aan bij schuine daken. Dit wordt vanaf de binnenzijde aangebracht.  

Kun je niet zien of je vloer/ dak geisoleerd is? Neem dan contact op met Area via het contactformulier.

Ik wil dak- en/ of vloerisolatie aanvragen. Wat moet ik doen?

Je kan via deze link aangeven dat je meer informatie over dak- en/ of vloerisolatie wilt ontvangen.

Ik wil mijn woning energiezuiniger laten maken. Wat moet ik doen?

Area investeert de komende jaren in energiebesparende maatregelen zoals de plaatsing van zonnepanelen, tips om energie te besparen, woningen isoleren, dubbel glas plaatsen. Hiermee verlagen we de CO2 uitstoot en verlagen we het energieverbruik, waar bewoners van profiteren. Wil je laten bekijken hoe jouw woning energiezuiniger kan worden? Klik op deze link.

Bij huurachterstand is het niet mogelijk om energiebesparende maatregelingen of een coachingsgesprek aan te vragen.

Ik heb een hoog energieverbruik in vergelijking met anderen. Wat moet ik doen?

Area heeft energiecoaches waarmee je een afspraak kunt maken. Zij nemen samen met je het energieverbruik door en geven tips om te besparen. Meld je hiervoor aan via de link.

Mogelijk kun je achterhalen of er speciale momenten zijn waarop het verbruik hoger is. Daarvoor schrijf je een aantal dagen achter elkaar de meterstanden. Doe dat wel op een vast tijdstip, zodat ze te vergelijken zijn.

Bij huurachterstand is het niet mogelijk om energiebesparende maatregelingen of een coachingsgesprek aan te vragen.

Ik heb een hoog energieverbruik in vergelijking met andere jaren. Wat moet ik doen?

Vul de vragenlijst hoog energieverbruik in. Lukt het je niet om het formulier af te drukken? Neem contact op met Area via het contactformulier.

Mogelijk kun je al achterhalen of er speciale momenten zijn waarop het verbruik hoger is. Daarvoor schrijf je een aantal dagen achter elkaar de meterstanden. Doe dat wel op een vast tijdstip, zodat ze te vergelijken zijn.

Ik heb schade aan mijn zonnepanelen. Voor wie is het herstel?

Zijn de zonnepanelen van Area, dan is het het herstel voor Area. Zonnepanelen vallen onder de verzekering van Area. Als de schade aan jezelf te wijten is, dan zijn de reparatiekosten voor jou.

Meld je schade via reparatieverzoek.

Ik verwacht overcapaciteit door de gunstige ligging van mijn zonnepanelen. Wat gebeurt daarmee?

We kijken naar het eigen verbruik en stemmen daar het aantal panelen op af. De panelen dekken niet het gehele verbruik af, dus overschot is er niet. De opbrengst van de panelen wordt verrekend met je eigen verbruik (gesaldeerd) dus je krijgt een nota voor minder verbruik: bijv. Verbruik 2500 kWh minus panelen 1700 kWh = nog te betalen 800 kWh.

Wanneer de panelen wel meer opbrengen dan je zelf gebruikt, dan bepaalt de energieleverancier welke jij hebt gekozen of zij jou een vergoeding geven voor de opbrengst. Klik hier om het door te geven het contactformulier.

Ik heb een vraag over de geplaatste zonnepanelen.

De firma die de zonnepanelen geplaatst heeft Tenten Solar Zonnepanelen BV is het eerste aanspreekpunt hiervoor.  Zij zijn telefonisch bereikbaar via 0544353348 en per mail via info@tentensolar.nl.

Is mijn meter geschikt voor zonnepanelen?

De netwerkleverancier beoordeelt of de aanwezige meter geschikt is voor het terugleveren van elektra. Zo niet, dan nemen zij contact op met de bewoners om de meter te vervangen.

De netwerkleverancier informeert de elektra leverancier over het terug leveren van elektra.

Krijgen de bewoners die al zonnepanelen hebben de huurverhoging van de afgelopen periode niet terug?

Area heeft er voor gekozen om de huurverhoging per 1 januari 2017 voor alle bewoners die al zonnepanelen hebben in te trekken. Vanaf die datum zijn zij (ben jij) de eerste(n) die de volledige besparing krijgt. Andere bewoners krijgen tussen 2017 en 2020 zonnepanelen.

Waarom hebben jullie niet meteen die zonnepanelen gratis aangeboden?

Ook bij een huurverhoging is er een goede besparing op de energierekening van bewoners. Daarnaast hebben we in 2016 gemerkt dat bewoners voorzichtig zijn met uitgaven en terughoudend waren over de opbrengsten van de zonnepanelen.
Dit is een van de redenen waarom de RvC van Area besloten heeft de panelen zonder huurverhoging te gaan leggen.

Wat doet Area voor de bewoners die al zonnepanelen hebben?

Per 2017 trekken we de huurverhoging in, waardoor zij als eersten de volledige besparing op de energierekening krijgen.

Heeft Area zo veel geld dat ze het bezit geheel van zonnepanelen kunnen voorzien?

Area is financieel gezond. Wij investeren in het energiezuinig maken van de woningen en dat levert op termijn een aanzienlijke besparing op. Samen met bewoners brengen we de energiekosten omlaag en denken we aan de wereld van morgen.

Mijn buurman heeft een brief gekregen dat hij de volledige besparing op zijn zonnepanelen krijgt. Dat wil ik ook wel. Wanneer komen jullie de panelen leggen?

Dat klopt. Wanneer de woning voldoet aan ligging en helling van het dak krijgt jouw woning ook zonnepanelen. Momenteel maken we een plan en daar wordt ook een planning in opgenomen. De panelen worden tussen 2017 en 2020 gelegd. Je krijgt van ons bericht wanneer jouw woning aan de beurt is.

Ik wil helemaal geen zonnepanelen. Ik wil huurverlaging. Is dat ook mogelijk?

Helaas is dat niet mogelijk. Area weet dat betaalbaarheid belangrijk is en blijft. Dat we nu geen huurverhoging vragen voor de zonnepanelen, betekent dat er een besparing op de energierekening komt bij bewoners, een maandelijkse woonlastenverlaging.

Ik heb zonnepanelen besteld, maar betaal nog geen huurverhoging. Komt die dan nog?

Nee. Als de aanvraag loopt, volgt voor deze laatste periode geen huurverhoging dan gaat de procedure gewoon verder. Er wordt gekeken of jouw woning geschikt is voor panelen en als dat zo is worden deze gelegd zonder huurverhoging.

Wanneer worden er bij mijn woning zonnepanelen geplaatst?

Op dit moment wordt er gekeken wanneer bij welke woning zonnepanelen geplaatst gaan en kunnen worden. We verwachten de planning voor eind maart 2017 gereed te hebben. 

Meer vragen (13)