Contact
Vragen? Laat het ons weten

Servicekosten

Naast de maandelijkse netto huur kan het zijn dat je een bedrag aan servicekosten betaalt. Dit is een vergoeding voor extra diensten, zoals schoonmaak, tuinonderhoud en glasverzekering. De hoogte van de servicekosten verschilt per woning. In een flat betaal je meer dan in een eengezinswoning. Het bedrag dat je betaalt is een voorschotbedrag. In het eerste halfjaar van het volgende kalenderjaar verrekenen wij de werkelijke kosten met de voorschotten die je betaald hebt.

Veel gevraagd over Servicekosten

Waarom kan ik niet zelf mijn energieleverancier kiezen?

Als de Warmtewet op je woning van toepassing is, dan wordt het gebouw verwarmd via blokverwarming. Dat betekent dat één centraal systeem het hele gebouw verwarmt. De energie voor dit systeem wordt ook door één energieleverancier geleverd. Area selecteert deze leverancier.

Hoe weet ik dat Area mij het juiste bedrag voor verwarmingskosten in rekening brengt?

Wij brengen altijd de werkelijke kosten bij je in rekening. Deze kosten worden individueel berekend. Maar heb je vragen over je afrekening dan neem je contact met ons op via het contactformulier

Mijn buren hebben de verwarming altijd hoog staan met de ramen open. Moet ik daaraan mee betalen?

Bij een gezamelijk verwarmingssysteem wordt je eigen verbruik gemeten door de meters op de radiatoren, je betaalt dus nooit voor je buren.

Ik wil het maandelijkse bedrag van mijn servicekosten of nutsvoorzieningen laten aanpassen. Kan dit?

Neem contact op via het contactformulier dan helpen we je verder.

Hoe kan het dat de stookkosten zo hoog zijn?

Stookkosten zijn per huurder verschillend. Bij welke temperatuur voel je je fijn? Betaal je nu meer als vorige jaren kan dat zijn omdat er iets veranderd is aan je situatie. Is dit niet zo dan kunnen wij je meer uitleg geven. Klik dan hier om je vragen aan ons te stellen het contactformulier

Mag ik wisselen van energiemaatschappij voor mijn individuele energielevering?

Ja, dat mag. Je hebt immers zelf een contract afgesloten met een energiemaatschappij voor de levering van energie.

Hoe betrouwbaar zijn de meters die mijn verbruik meten?

De meters voldoen aan strenge voorschriften. De meters worden geleverd en geplaatst door een hierin gespecialiseerd bedrijf.

Mijn voorschotbedrag is verhoogd/verlaagd, waarom is dat?

Wij passen het voorschotbedrag aan als je het afgelopen jaar te veel of te weinig hebt betaald. Zo willen we voorkomen dat je aan het eind van het jaar bij moet betalen, of dat je het hele jaar teveel servicekosten betaalt.

Waaruit bestaan de servicekosten van elektraverbruik?

Dit zijn de kosten voor het stroomverbruik in de algemene ruimten en ook voor de lift als die er is.

Ik wil mijn elektrische fiets opladen in het complex. Waar kan ik dat doen?

Wanneer je de accu kan loskoppelen van de fiets kun je deze thuis opladen. Wanneer dat niet mogelijk is, vul dan het contactformulier in. Je ontvangt dan een reactie van ons.

Ik woon in een appartementencomplex en ik wil een stopcontact in de schuur/berging voor mijn elektrische fiets. Wat moet ik doen?

Bij sommige (verouderde)  complexen is het niet mogelijk ivm brandgevaar bij oververhitting van de bekabeling en/ of accu's. De complexen zijn namelijk niet berekend op brandgevaar.

Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier. Dan bekijken wij of het mogelijk is. Wanneer dit mogelijk is betaal je hiervoor een vergoeding van € 4,25. Deze wordt verrekend met de servicekosten van het complex.

Ik wil graag een specificatie van de servicekosten. Kan dat?

Je kunt dit opvragen via het contactformulier.

Ik heb geen huurspecificatie ontvangen, waarom niet?

Als er niets gewijzigd is in je servicekosten, sturen wij je geen huurspecificatie.

Mijn afrekening servicekosten klopt niet, ik vind de afrekening te hoog of te laag.

Neem contact op met via het contactformulier  omschrijf hierin duidelijk je vraag of opmerking. Wij nemen dan contact met je op.

De cv-leidingen moeten door het hele gebouw voordat ze bij mijn woning zijn. Moet ik daar ook voor betalen?

Deze kosten worden verdeeld over alle huurders in het gebouw.

Ik ben het niet eens met het voorschot. Wat kan ik doen?

Voorschotten van algemene voorzieningen (zoals schoonmaakkosten van algemene ruimtes en algemene verlichting) kunnen we niet individueel aanpassen. Alleen de individuele voorschotten voor stookkosten en elektra kunnen we in overleg aanpassen. Wil je het voorschot wijzigen? Meldt dit via het contactformulier. Dan helpen wij je verder.

Meer vragen (11)