Contact
Vragen? Laat het ons weten

Huur betalen via automatische incasso

Je kunt de huur op verschillende manieren aan ons betalen. Een daarvan is via een automatische incasso. Dit is het gemakkelijkste. Je regelt dit met een machtiging. Hierna schrijven wij de huur iedere maand automatisch en op tijd van jouw rekening af.

Veel gevraagd over Huur betalen via automatische incasso

Ik heb een automatische machtiging voor de huur. Wordt de afrekening servicekosten ook automatisch afgeschreven?

Dit gebeurd niet automatisch. Heb je al een lopende automatische incasso voor je huur bij ons? Geef dan via het contactformulier dit aan. 

Ik heb een automatische incasso voor de huur en het is nu de 2de of 3de van de maand en mijn huur is nog niet afgeschreven, klopt dat?

Dat kan wanneer deze dag in het weekend of op een feestdagen valt. De automatische incasso vindt dan de eerste werkdag erna plaats.

Mijn huur is niet afgeschreven via de automatische incasso. Er stond te weinig saldo op de rekening. Wat moet ik doen?

Je kunt de huur middels telebankieren of internetbankieren overmaken of op kantoor per pin betalen. Ons kantoor is dagelijks geopend op werkdagen van 8.30 uur tot 12.30 uur

Er is een bedrag afgeschreven door Area. Waarom is dit bedrag van mijn rekening gehaald?

Je hebt een automatische incasso afgegeven bij Area. Op elke eerste werkdag van de maand schrijven wij de maandelijkse huur af.

Kunnen jullie het bedrag wat ik extra moet betalen in verband met de badkamer/keukenrenovatie, automatisch afschrijven?

Nee, dat kan niet. Je hebt alleen een automatische incasso aan ons gegeven voor het afschrijven van de maandelijkse huur. Je kunt het bedrag via internetbankieren aan ons overmaken. Pinnen op ons kantoor kan ook.

Het is mis gegaan met de automatische incasso. Kunnen jullie het nog een keer incasseren?

Nee, je moet het zelf overmaken met vermelding van je adres of kenmerk op NL37INGB0002044599.  Heb je nog vragen? Neem contact met ons op via het contactformulier.

Mijn huur is nog niet afgeschreven. Hoe komt dit?

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Je kunt de reden het beste navragen bij je eigen bank. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er niet genoeg saldo op je rekening stond op het moment van incasseren.

Je kunt het bedrag alsnog via internetbankieren aan ons overmaken. Het rekeningnummer waarop je de huur kunt overmaken is NL37 INGB 0002 0445 99. Ook kun je de betaling per pin voldoen op onze kantoren in Uden en Veghel.

Kan ik automatisch mijn huur betalen? En per wanneer wordt deze afgeschreven?

Ja, we sturen je een machtingsformulier toe. Als we deze van je terug hebben ontvangen, wordt de huur de volgende maand of uiterlijk de maand daarop automatisch afgeschreven op de 1e van de maand. Neem contact met ons op via het contactformulier.

Kan ik mijn automatische betaling van de huur stopzetten?

Ja dat kan. Neem contact op via het het contactformulier.

Kan ik de dag van afschrijving kiezen?

Nee, wij schrijven de huur af op de eerste werkdag van de maand.

Ik heb de huur opgezegd. Stopt de automatische incasso voor afschrijven van de huur dan ook meteen?

Nee, in principe niet. De incasso stopt bij het inleveren van de sleutels van je woning. Wil je deze eerder stop zetten? Geef dat door via het contactformulier

Ik wil graag het rekeningnummer voor het afschrijven van de automatische incasso wijzigen.

Neem hiervoor contact op met ons via het contactformulier.

Vermeld hierop het oude rekeningnummer en het nieuwe rekeningnummer en de te naam stelling van de betaalrekening.

Meer vragen (7)