Contact
Vragen? Laat het ons weten

Huur betalen

In de huurovereenkomst zijn we overeengekomen dat je de huur voor je woning vooraf aan ons betaalt. Dat betekent dat het geld uiterlijk de eerste dag van de maand op onze rekening staat. De meest makkelijke manier van betalen is via automatische incasso.

Veel gevraagd over Huur betalen

Hoe kan ik mijn huur betalen?

Bij voorkeur laat je de huur automatisch maandelijks van je bankrekening laten afschrijven, wij kunnen hiervoor een machtingsformulier toesturen. Opvrageen kan via het contactformulier. Daarnaast kun je op onze kantoren de huur per pin betalen. De huur kun je ook met internetbankieren overmaken op NL37 INGB 0002 0445 99 met vermelding van je adresgegevens.

Wat is het rekeningnummer van Area?

Het rekeningnummer waarop je de huur over kunt maken is NL37 INGB 0002 0445 99 .

Kan ik mijn huur op kantoor betalen?

Ja, je kunt op ons kantoor pinnen. Contant betalen is niet mogelijk. Area heeft de voorkeur dat je betaalt via een automatische incasso.

Ik heb deze maand geen acceptgiro ontvangen, kan ik een nieuwe krijgen?

Nee dat is voor ons niet mogelijk, je kunt het via internet bankieren overmaken op NL37 INGB 0002 0445 99 met vermelding van je adresgegevens of op kantoor komen pinnen.

Ik heb een ander bank/gironummer. Ik wil van betaalwijze veranderen. Hoe kan ik dit wijzigen?

Klik hier voor het contactformulier, geef hier je oude en nieuwe rekeningnummer door dan veranderen wij je nummer. Of geef je nieuwe betaalwijze door. 

 

Er is een nieuwe keuken of nieuwe badkamer geplaatst. Hierdoor krijg ik een huurverhoging. Wanneer gaat deze in?

Nadat de werkzaamheden zijn verricht, ontvang je van ons een brief met de huurverhoging en ingangsdatum. 

Kan ik de huur in twee delen per maand betalen?

Nee, dat kan niet.

Ik heb de huur overgemaakt. Is deze al binnen bij Area?

Tussen overschrijven en verwerken kan een aantal dagen tussen zitten.  Als je twijfelt kan je  via het contactformulier je vraag stellen.

Ik wil huurverlaging op grond van inkomensdaling. Wat moet ik doen?

Huurverlaging wordt individueel bekeken. Neem daarvoor contact op met Area via het contactformulier.

Ik heb een automatische incasso voor de huur en het is nu de 2de of 3de van de maand en mijn huur is nog niet afgeschreven, klopt dat?

Dat kan wanneer deze dag in het weekend of op een feestdagen valt. De automatische incasso vindt dan de eerste werkdag erna plaats.

Mag ik deze maand de huur later betalen?

Nee dat vinden wij niet goed maar wil je meer informatie hierover dan neem je  hiervoor contact op met Area 0413-388044

Ik heb een bedrag gestort gekregen op mijn rekening, waar is dit voor?

In verband met een project of teruggave van een afrekening servicekosten en nutsvoorzieningen krijg je voor de uitbetaling een brief toegestuurd, hierin staat welk bedrag wij je verschuldigd zijn.

Zien wij dat je teveel huur hebt betaald dan storten wij dit bedrag direct terug, zonder vooraf een brief te versturen.

Ik weet mijn betalingskenmerk niet?

Je kunt bij internetbankieren in het vakje omschrijving het adres en huisnummer noteren, dit is voldoende.

Mijn huur is niet afgeschreven via de automatische incasso. Er stond te weinig saldo op de rekening. Wat moet ik doen?

Je kunt de huur middels telebankieren of internetbankieren overmaken of op kantoor per pin betalen. Ons kantoor is dagelijks geopend op werkdagen van 8.30 uur tot 12.30 uur

Ik heb een vraag over schuldsanering, bij wie kan ik terecht?

Kijk bij omgaan met geld voor meer informatie en waar je terecht kan.

Ik wil graag een acceptgiro ontvangen voor de huur die ik ga overmaken. Kan ik deze krijgen?

Als je niet voor een automatische betaling kiest sturen wij maandelijks een acceptgiro. Krijg je geen acceptgirokaart dan moet je altijd zelf de betaling regelen. Maar de voorkeur is om maandelijks via een automatische betaling het huurbedrag af te laten schrijven van je rekening.

 

Welk kenmerk moet ik invullen bij internetbankieren?

Het kenmerk staat op de factuur. Zie je geen kenmerk geef dan als omschrijving je adres op.

Wij staan wel met z'n tweeën op het contract. Waarom staat er maar één naam op de acceptgiro die ik van jullie krijg?

Op de acceptgiro staat alleen de naam van de hoofdcontractant. Dit komt omdat er onvoldoende ruimte op de acceptgiro is voor twee namen.

Ik heb mijn huur per ongeluk dubbel overgemaakt. Kan er een bedrag worden teruggestort?

Neem hiervoor contact op met Area via het contactformulier. Er wordt dan een verzoek ingediend om de voorstand terug te storten. Dit wordt iedere donderdag van de week gedaan.

Wanneer een van de twee betalingen om een automatische incasso gaat dan kun je ook contact opnemen met je bank.  Zij kunnen het bedrag dan meteen terug storten.

Wanneer krijg ik mijn voorstand overgemaakt?

De voorstanden worden pas uitbetaald als wij helemaal geen huur of kosten van je tegoed hebben. Je dient zelf een verzoek in te dienen via het contactformulier zodat wij vervolgens de voorstand uitbetalen. Wij betalen elke donderdag de voorstanden uit. Je moet dit dan wel uiterlijk woensdag om 12.00 uur aan ons doorgeven.

Mag iemand anders mijn huur betalen?

Ja, dat mag altijd.  Vermeld wel altijd betalingskenmerk of adres en maand/ jaar op de overschrijving.

Krijg ik een huurverhoging wanneer mijn inkomen dit jaar stijgt?

Op dit moment is dat niet aan de orde. Indien de wetgeving hierover wijzigt, gaat Area deze wijziging in principe opvolgen. We kunnen dus geen garantie geven voor de toekomst.

Meer vragen (17)