Contact
Vragen? Laat het ons weten

Planmatig onderhoud

Area staat voor goed onderhouden woningen. We voeren periodiek diverse onderhoudswerkzaamheden uit, zodat je bij ons fijn woont. Jaarlijks stellen we vast welke woningen toe zijn aan bijvoorbeeld een nieuwe CV-ketel, dakbedekking of schilderwerk. Deze werkzaamheden voeren we altijd bij meerdere woningen tegelijk uit, meestal per straat of woonblok. Het planmatig onderhoud leggen we vast in een planning, waarbij wij onze bewoners op tijd informeren over de geplande werkzaamheden. Zo weet je wat je van ons mag verwachten. Prettig wonen, dat doe je samen.

Veel gevraagd over Planmatig onderhoud

Wat is het verschil tussen een renovatie en planmatig onderhoud?

Renovatie
Als er sprake is van renovatie, dan voert de Area werkzaamheden uit die het woongenot verbeteren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het plaatsen van dubbelglas en een centrale verwarming. In dit geval doet Area aan jou een voorstel van de werkzaamheden en geeft hierbij een eventuele huurverhoging door. Is er sprake van een renovatie dan heb je op het moment dat de woning (tijdelijk) verlaten moeten worden wel recht op een verhuisvergoeding.

Planmatig Onderhoud
Het komt voor dat Area ervoor kiest om verschillende werkzaamheden aan de woning gelijktijdig uit te voeren. Dit is efficiënter en voor de verhuurder financieel aantrekkelijk. We spreken dan over planmatig onderhoud. In dit geval mag er nooit sprake zijn van een huurverhoging. De werkzaamheden vallen immers onder de verantwoordelijkheid van de verhuurder. Jij hebt in dit geval geen recht op een verhuis- of onkostenvergoeding, ook niet als je het huis uit moet.

Project Schiestraat 1 tot en met 4 Veghel

Grootschalig onderhoud, geplande start april 2017.

Wat is het proces/ werkwijze bij planmatig onderhoud?

Voor aanvang van de werkzaamheden ontvang je een brief van ons. In de brief staat informatie over de planning, wat we gaan doen, wat we van je verwachten en wie binnen Area de projectleider is.

Ik wil graag informatie over de (lopende) renovatie/ planmatig onderhoud van mijn woning.

Neem contact op met Area via het contactformulier.

Als jullie bij mij planmatig onderhoud uitvoeren, kunnen jullie dan meteen een paar andere klachten oplossen?

Ja, dat kan. Echter is het niet altijd mogelijk dat de uitvoerende dit hersteld. Neem daarom voor andere reparaties contact op met Area via reparatieverzoek.

Ik heb een klacht over hoe de werkzaamheden bij het planmatig onderhoud zijn uitgevoerd. Waar moet ik deze melden?

Meld de klacht als eerste bij de uitvoerder van de externe partij. Komen jullie er samen niet uit? Neem contact op met Area via het contactformulier.

Ik ben niet thuis op de dag dat jullie onderhoud aan mijn huis willen uitvoeren. Wat moet ik doen?

Probeer eerst of iemand in jouw omgeving op dat moment in de woning aanwezig kan zijn. Bijvoorbeeld familie, vrienden of buren.

Lukt dat niet? Neem contact op met de contactpersoon van de aannemer met wie je de afspraak hebt gemaakt. Met hen kun je een nieuwe afspraak maken.

Waarom worden bepaalde onderdelen niet meegenomen bij planmatig onderhoud?

Meestal komt dit doordat deze onderdelen nog niet aan vervanging toe zijn of op een later moment vervangen worden. Voor meer informatie neem je contact met ons op via het contactformulier

Waarom wijzigt de planning tijdens de uitvoering?

Er kunnen veel oorzaken zijn. Bijvoorbeeld weersomstandigheden of onvoorziene omstandigheden. Wij streven ernaar om je zo goed mogelijk te informeren over eventuele wijzigingen.

Ik heb een brief ontvangen van een bedrijf over de werkzaamheden die ze willen uitvoeren. Klopt dit wel?

Neem voor de zekerheid contact op met Area via het contactformulier. Geef goed aan welk bedrijf, welke medewerker en het onderwerp de brief verstuurd  heeft.

Ik heb een brief ontvangen dat er (zonder afspraak) iemand langskomt om mijn huis te inspecteren met betrekking tot het energielabel. Klopt dit?

Dit klopt. Wanneer er energiemaatregelen getroffen zijn krijgen woningen een nieuw energielabel. De firma Atriensis schrijft deze huurders aan. Na het bezoek ontvangen zij een aangepast energielabel. 

Voorbeelden van energiemaatregelen zijn:

  • Een nieuwe CV-ketel
  • Nieuwe mechanische ventilatie plaatsen
  • Zonnepanelen plaatsen
  • Isolatiemaatregelen
      

De buitengevel is vies/ groen uitgeslagen. Wat moet ik doen?

Neem contact op met Area via .

Geef duidelijk aan om welk het materiaal is. Is het probleem alleen bij uw woning zichtbaar. Komt dit wellicht door een lekkage?

Wij gaan de situatie bekijken.

Project OD06 Beukenlaan

Isolatieproject OD06 Beukenlaan 1 t/m 23 (o)
Uitvoeringsperiode september- oktober 2016

Project renovatie Bloemenwijk complex BL01

Op dit moment wordt er door de Knaapen Groep hard gewerkt aan de BL01, 79 woningen. Het eerste blok van 4 woningen aan de Riddersporenstraat is klaar. De verwachting is dat het hele traject dit jaar klaar is, op wat afwerk zaken na begin 2017.

BL01: Leeuwenbekstraat 6 t/m 34 (even), Violenstraat 15 t/m 49 (oneven), Rozenstraat 2 t/m 14 (even), Riddersporenstraat 2 t/m 20 (even)  (BL01 type 1)  Gladiolenstraat 1 t/m 12 en 14 (even), Verbenastraat 1 en Chrysantenstraat 10 t/m 30 (even) (BL01 type 2)

Project Veghel-Zuid isolatie

Isolatieproject VZ01: A.Tasman/Callenb./H.deFries/Houtman/JvAmstel/P.Hein/Witte de With
Uitvoeringsperiode augustus – november 2016

Project VH05 Bitswijk en Houtkers vervangen trappen en balkons

Vervanging trappen en balkons VH05 Bitswijk 33 t/m 43 (o)/Houtkers 21 t/m 35 (o)
Voorbereiding 2016
Uitvoering gepland maart-april 2017

Project Veghel-Zuid flats isolatie Prof. Oudstraat, Dr.W.Dreesstraat en Prof. Gerbrandystraat

Isolatieproject 2017_3 flats Veghel Zuid P.Oudstraat/Dr.W.Drees/P.Gerbrandy
Uitvoeringsperiode P.Oudstr jan-april 2017 / Dr.W.Drees mei-sept 2017 / P.Gerbrandy sept 2017-febr2018

Project Bloemenwijk BL06 en Hortensiastraat (BL04) pilot Woonconnect

19 woningen Bloemenwijk complex BL06 en de hortensiastraat (BL04) pilot Woonconnect

Voorbereidingsfase

Project De Bunders BU07 isolatie

Isolatieproject BU07 Cederlaar 1 t/m 108/Dennelaar 63 t/m 73 (o)/Distellaar
Uitvoeringsperiode september – november 2016

Project VC05 Deken Snoecxstraat

Isolatieproject VC05 Deken Snoecxstraat 2 /m 50 (e)
Uitvoeringsperiode september – november 2016

Project De Bunders isolatie

Isolatieproject BU05: Distel 68t/m82 (e)/Espel 13t/m78/Venkel 14t/m20 (e)
Uitvoeringsperiode september – november 2016

Project UC02 Prof. Pulserstraat

Isolatieproject UC02 Prof.Pulserstraat 43 t/m 61 (o)
Uitvoeringsperiode september- oktober 2016

Er staat iemand aan de deur die zegt vanuit Area opdracht te hebben om langs te komen. Klopt dat?

Wanneer Area opdracht verstrekt voor een veldonderzoek, dan krijgt betreffende partij altijd een brief mee op briefpapier van Area.  Bij al onze partners is bekend dat ze zich moeten kunnen identificeren bij opname. Huurders mogen hier ten alle tijden om vragen!

Vertrouw je de situatie alsnog niet? Laat de persoon dan nooit binnen. De medewerker gaat dan contact met ons opnemen.

Meer vragen (18)