Ik wil graag informatie over de (lopende) renovatie of het planmatig onderhoud van mijn woning.
Algemeen
Neem contact op met Area via Mijn Vraag. We geven je dan een terugkoppeling.
Area staat voor goed onderhouden woningen. We voeren periodiek diverse onderhoudswerkzaamheden uit, zodat je bij ons fijn woont. Jaarlijks stellen we vast welke woningen toe zijn aan bijvoorbeeld een nieuwe CV-ketel, dakbedekking of schilderwerk. Deze werkzaamheden voeren we altijd bij meerdere woningen tegelijk uit, meestal per straat of woonblok. Het planmatig onderhoud leggen we vast in een planning, waarbij wij onze bewoners op tijd informeren over de geplande werkzaamheden. Zo weet je wat je van ons mag verwachten. Prettig wonen, dat doe je samen.
Neem contact op met Area via Mijn Vraag. We geven je dan een terugkoppeling.
Er kunnen veel oorzaken zijn. Bijvoorbeeld weersomstandigheden of onvoorziene omstandigheden. Wij streven ernaar om je zo goed mogelijk te informeren over eventuele wijzigingen.
Ja, dat kan. Echter is het niet altijd mogelijk dat de uitvoerende partij dit herstelt. Neem daarom voor andere reparaties contact op met Area via Mijn reparatieverzoek.
Voor aanvang van de werkzaamheden ontvang je een brief van ons. In de brief staat informatie over de planning, wat we gaan doen, wat we van je verwachten en wie binnen Area de projectleider is.
Meestal komt dit doordat deze onderdelen nog niet aan vervanging toe zijn of op een later moment vervangen worden. Voor meer informatie neem je contact met ons op via Mijn Vraag.
Mochten wij u tijdens de controle niet thuis aantreffen, dan schuiven we de controle door naar de volgende geplande controle.
Het is niet mogelijk om een tijdsafspraak voor deze controle te maken.
De controle duurt circa 15 minuten per appartement. Area voert deze controle met enige regelmaat uit.
Probeer eerst of iemand in jouw omgeving op dat moment in de woning aanwezig kan zijn. Bijvoorbeeld familie, vrienden of buren.
Lukt dat niet? Neem contact op met de contactpersoon van de aannemer met wie je de afspraak hebt gemaakt. Met hen kun je een nieuwe afspraak maken.
Het kan kloppen dat er namens Area personen betrokken zijn bij je woning of complex.
Hieronder lees je wat je mag verwachten:
Vertrouw je de situatie alsnog niet? Laat de persoon dan nooit binnen. De betreffende medewerker gaat dan contact met ons opnemen.
Je mag dit in de eerste instantie melden bij de uitvoerder die het traject begeleid. Je vult dan samen met hem het schadeformulier in. Kom je er samen niet uit, dan kun je contact opnemen met Area via Mijn Vraag.
Renovatie
Als er sprake is van renovatie, dan voert de Area werkzaamheden uit die het woongenot verbeteren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het plaatsen van dubbelglas en een centrale verwarming. In dit geval doet Area aan jou een voorstel van de werkzaamheden en geeft hierbij een eventuele huurverhoging door. Is er sprake van een renovatie dan heb je op het moment dat de woning (tijdelijk) verlaten moet worden recht op een verhuisvergoeding.
Planmatig Onderhoud
Het komt voor dat Area ervoor kiest om verschillende werkzaamheden aan de woning gelijktijdig uit te voeren. Dit is efficiënter en voor de verhuurder financieel aantrekkelijk. We spreken dan over planmatig onderhoud. In dit geval mag er nooit sprake zijn van een huurverhoging. De werkzaamheden vallen immers onder de verantwoordelijkheid van de verhuurder. Jij hebt in dit geval geen recht op een verhuis- of onkostenvergoeding, ook niet als je het huis uit moet.
Kijk eerst of je het zelf kunt schoonmaken. Zo niet, neem contact op met Area via Mijn Vraag.
Geef duidelijk aan om welk materiaal het gaat. Is het probleem alleen bij jouw woning zichtbaar? Komt dit mogelijk door een lekkage?
Wij zullen een afspraak plannen met jou en de technisch beheerder om de situatie ter plaatse te beoordelen.
Meld de klacht als eerste bij de uitvoerder van de externe partij. Komen jullie er samen niet uit? Meld je klacht bij Area, geef je klacht aan ons door.
De melding komt binnen bij de kwaliteitscoördinator die de melding doorstuurt naar de verantwoordelijke afdeling. Hier wordt jouw klacht bekeken en er wordt er in overleg met jou naar een mogelijke oplossing gezocht.
Neem contact op met Area via Mijn Vraag of met het bedrijf die de brief gestuurd heeft. Er staat altijd een telefoonnummer in de brief. Geef goed aan welk bedrijf en welke medewerker de brief verstuurd heeft en wat het onderwerp op de brief is.