Reparatieverzoek

Een gebrek of storing aan je woning of woongebouw is vervelend. Area helpt jou graag om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Dien daarom een reparatieverzoek bij ons in via Mijn reparatieverzoek. Sommige reparaties en onderhoud besteden wij uit aan een partner. Denk hierbij aan storingen aan de centrale verwarming, glasschade en verstopte riolering. Voor een snelle afhandeling mag je rechtstreeks contact met hen opnemen. Zij maken met jou een afspraak en lossen het verder op. Je kunt hen bereiken via:

  • Bij problemen met de cv-installatie en warmwatervoorziening: bel Van Thiel Optimaal via 0413-388045
  • Bij een verstopte riolering in huis: bel Flip van Dijk via 0413-388046
  • Bij glasschade: bel Snepvangers via 0413-388047
  • Bij een verstopt gemeenteriool: bel de gemeente via 0413-281911 (Uden) of 14-0413 (Meierijstad)
  • Bij een defect of storing aan je zonnepanelen: bel Tenten Solar via 0413-388048

Overige defecten meld je via Mijn reparatieverzoek

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Mijn Sanibroyeur is defect. Bij wie moet ik zijn?

Heb je een defect aan je Sanibroyeur? Neem dan contact op met Area via Mijn Vraag of 0413-388044.

Een monteur van Area komt bij mij werkzaamheden uitvoeren maar ik ben dan niet thuis. Wat kan ik doen?

Onze monteurs mogen enkel de woning betreden en werkzaamheden uitvoeren, wanneer hier iemand bij aanwezig is. Dit heeft te maken met de veiligheid en de aansprakelijkheid, voor zowel onze monteur als ook voor jouzelf. 

Ben je tijdens de gemaakte afspraak niet in de gelegenheid om in de woning aanwezig te zijn? Vraag dan of een kennis, familielid, buren etc. de monteur namens jou wil ontvangen. Het is niet toegestaan dat de monteur enkel de sleutel van de woning elders ophaalt. Er moet echt iemand in de woning aanwezig zijn. 

Is dit niet mogelijk? Neem dan contact met ons op om de afspraak te verplaatsen via info@areawonen.nl of 0413-388044.

De reparatie wordt niet door Area hersteld. Wie kan me wel helpen?

Voor klussen welke niet onder ons Onderhouds abc vallen is het soms mogelijk om de klussendienst de klus uit te laten voeren.
Deze dienst is een onderdeel van ONS Welzijn. 

Wat voor klussen?

Het betreft hier kleine karweitjes, zoals het ophangen van een schilderijtje, het vervangen van een kraan, lamp etc. of het plaatsen van een rookalarm. Maar je kunt ook vragen om een stopcontact bij te laten maken.

Voor meer informatie verwijzen we je door naar de website van de klussendienst van Ons Welzijn.

De rayonschilder heeft de werkzaamheden nog niet volledig afgerond of ik ben niet tevreden. Wat moet ik doen?

In de schriftelijke communicatie die vooraf is gegaan aan de schilderwerkzaamheden, staan contactgevens van het schilderbedrijf dat bij jou de werkzaamheden heeft uitgevoerd. Je kunt rechtstreeks contact opnemen met hen om je melding door te geven. 
Het telefoonnummer staat in de brief. 

Kom je er niet uit? Neem contact op met Area via Mijn Vraag.

De technisch beheerder is bij mij langsgeweest. Er moet nog iets hersteld worden, wanneer wordt dit uitgevoerd?

Wanneer de technisch beheerder heeft aangegeven dat hij een opdracht voor herstel zal uitzetten bij de aannemer, mag je ervan uitgaan dat de aannemer binnen twee werkdagen contact met je opneemt.

Is deze afspraak langer dan twee werkdagen geleden met je gemaakt? En heb je nog niets gehoord? Neem contact op met Area via 0413-388044. Wij gaan je verder helpen.

Ik heb een kaartje in mijn brievenbus van Area.

Er is een medewerker van Area bij je aan de deur geweest maar er werd niet open gedaan. Mogelijk is er een afspraak gepland of wil een van onze medewerkers met je in contact komen. Neem contact op met Area via Mijn Vraag om met de betreffende medewerker in contact te komen.

Ik heb een storing bij de meldkamer doorgegeven. Neemt Area de storing verder in behandeling?

Helaas, de storingsmeldkamer zet alleen de melding door bij spoedeisende gebreken. Alle overige gebreken kun je zelf melden via Mijn reparatieverzoek.

Welk onderhoud moet ik als huurder zelf doen?

Als huurder heb je een zorgplicht voor jouw huis. Je bent zelf verantwoordelijk voor kleine en dagelijkse reparaties. Dit betekent dat je zelf voor reparatie of het onderhoud moet zorgen, of dat je daarvoor een vakman moet inschakelen. Voor meer informatie hierover klik hier voor het Onderhouds abc.

Ik heb een probleem en dit kan worden opgelost door de huismeester van Sint Jan. Hoe kan ik hem bereiken?

Een technisch defect binnen het complex van Sint Jan kan worden doorgegeven aan Area. Dit geldt alleen voor meldingen in de algemene ruimte. Reparaties achter de voordeur worden door Area uitgevoerd.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 9:00 tot 12:30 uur en op vrijdag van 9:00 tot 12:00 uur op 0413-388044.

Wat moet ik doen wanneer mijn cv, (design)radiator of warmtepomp defect is?

Area heeft een partner die jouw cv, radiator of warmtepomp repareert. Neem daarom contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. Zij helpen jou verder.

Ik heb een reparatieverzoek voor de gemeenschappelijke ruimte. Hoe dien ik dit in?

Deze reparatieverzoeken geef je ook door via Mijn reparatieverzoek. Je kunt aangeven dat het om een gemeenschappelijke ruimte gaat. Area gaat het euvel herstellen. We maken hiervoor geen afspraak met je.

Mijn ruit is kapot. Wat nu?

Wat vervelend voor je. Area heeft een partner die glasschade herstelt. Neem contact met hen op via 0413-388047. Snepvangers zorgt voor het herstel van de ruit. 

Nadat de ruit is vervangen wordt in de opvolgende maand het schilderwerk van de glaslatten ingepland. Dit wordt uitgevoerd door hun onderaannemer.
Moet je daarvoor thuis zijn, dan wordt er door Snepvangers een brief met het verzoek om contact op te nemen voor een afspraak verzonden. 

Is de glasschade door jou als bewoner veroorzaakt? Dan kan het zijn dat je hiervoor de rekening ontvangt. 

Door de storm heb ik schade aan mijn huis, tuin of schuur. Wat moet ik doen?

Wat vervelend voor je. We proberen je te helpen. Neem bij schade door storm contact met ons op via Mijn Vraag of 0413-388044.

Ook kun je de schade doorgeven middels het melden van een reparatieverzoek via het huurdersportaal. Je selecteert hier "stormschade". Je wordt op korte termijn teruggebeld door de aannemer om een afspraak te plannen. 

Ik heb een afspraak met een monteur of medewerker van Area. Er is nog niemand of ik weet niet meer hoe laat hij of zij zou komen.

Neem contact op met Area via Mijn Vraag

Dan kijken wij voor je na wanneer de afspraak met de medewerker of monteur gepland staat.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer mag ik een reactie terug verwachten?

Binnen twee werkdagen mag je een reactie van ons verwachten. Heb je daarna nog geen reactie ontvangen? Neem dan contact met ons op via Mijn Vraag.

Hoe dien ik een reparatieverzoek in voor mijn woning?

  • Bij problemen met de cv-installatie en warm water-voorziening: bel 0413-388045
  • Bij een verstopte riolering in huis: bel 0413-388046
  • Bij glasschade: bel 0413-388047
  • Bij een verstopt gemeenteriool: bel 0413-281911 (Uden) of 14-0413 (Meierijstad)
  • Overige defecten meld je via Mijn reparatieverzoek

Een gespecialiseerd onderhoudsbedrijf komt hier werkzaamheden uitvoeren. Er is nog geen afspraak gemaakt. Wanneer komen ze?

Wanneer Area heeft aangegeven dat er een opdracht zal worden uitgezet bij een gespecialiseerd onderhoudsbedrijf, mag je ervan uitgaan dat deze partij binnen twee werkdagen contact met je opneemt.

Is deze afspraak langer dan twee werkdagen geleden met je gemaakt? En heb je nog niets gehoord. Neem contact op met Area via 0413-388044. Wij gaan je verder helpen.

Reparatieverzoek is afgewezen

duidelijk omschrijven waarom afgewezen

Ik wil een slot in mijn binnendeur, zodat ik deze kan sluiten. Wat moet ik doen?

Area plaatst geen nieuwe sloten op binnendeuren. Het wordt ook niet toegestaan wanneer je deze zelf aanbrengt, er mag niet worden geboord in kozijnen.

Mijn koolmonoxide-melder gaat af. Wat moet ik doen?

Wanneer je koolmonoxide melder afgegaan is dan neem je contact op met Area.
We willen graag weten waar de melder hangt en of de batterijen zijn vervangen en wat de code is die wordt aangegeven.

Overigens zijn de koolmonoxide-melders niet van Area, wij doen dus geen herstelwerkzaamheden aan deze melders. 

Hangt de CV-ketel / Geiser in de buurt dan verbinden we je door met Van Thiel Optimaal en vragen of het met spoed ingepland kan worden.

Wat doet Area voor het onderhoud van jouw huis?

Area neemt de kosten van het onderhoud en het in stand houden van de woning met bijbehorende voorzieningen voor haar rekening. Wij zorgen ervoor dat de basis van jouw woning in orde is. 

Er is schade ontstaan tijdens het uitvoeren van een reparatie door Area.

Neem contact op via Mijn Vraag. Je kunt hier ook foto's meesturen. 
Wij nemen dan contact met je op om de schade te bespreken. Eventueel plannen wij een afspraak in om de schade te beoordelen.

Ik heb een verstopping in mijn afvoer. Wat moet ik doen?

Het ontstoppen van de sifon of zwanenhals moet je als bewoner zelf verhelpen. Probeer eventueel de riolering te ontstoppen door soda met heet water door de riolering te spoelen.

Zit de verstopping verder in de riolering? Neem dan contact op met Flip van Dijk via 0413-388046. Zij plannen een afspraak met je in, om jouw afvoer te ontstoppen.


Tip: Ga je voor langere tijd op vakantie? Doe dan een beetje slaolie in de afvoeren. Dit zorgt ervoor dat het water in de sifons niet al te snel verdampt.

Het gespecialiseerd onderhoudsbedrijf welke werkzaamheden uitvoerde, liet spullen achter in de algemene ruimte. Wie ruimt dit op?

Excuses voor het ongemak. Wij zorgen ervoor dat het zo snel mogelijk wordt opgeruimd. Geef het door via Mijn Vraag, dan regelen wij het verder voor jou.

Ik woon sinds kort in mijn woning en heb een beschadiging ontdekt. Wat moet ik doen?

Nog gefeliciteerd met je nieuwe woning. Wat vervelend dat er een beschadiging is. Neem contact op met Area 

Je melding wordt doorgezet naar de woonmakelaar / degene die de sleutel uitgegeven heeft. 
Hij/zij neemt contact met je op. 

Ik heb een spoed reparatieverzoek. Wat moet ik doen?

Hiervoor kun je altijd met ons contact opnemen via 0413-388044. De medewerker aan de telefoon helpt je verder.

Onder spoedreparatie verstaan wij:

  • elektra uitgevallen
  • geen verwarming
  • (vermoeden van een) gaslek
  • waterleiding lek
  • je kan de woning niet meer in/ buitensluiting
  • defecten aan algemene garagepoorten/ slagbomen