Contact
Vragen? Laat het ons weten

Verwarming

Bij centrale verwarming is het goed te weten hoe je de ketel gebruikt. Zo is het belangrijk dat de waterdruk minimaal twee bar is en dat je de radiatoren af en toe ontlucht. Het onderhoud van de verwamingsketel regelen wij voor jou. Hiervoor komt Van Thiel Optimaal een keer per twee jaar bij je langs.

Veel gevraagd over Verwarming

Wat moet ik doen wanneer mijn cv, (design)radiator of warmtepomp defect is?

Area heeft een partner die jouw cv, radiator of warmtepomp repareert. Neem daarom contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. Zij helpen jou verder.

Ik heb geen warm water. Wat moet ik doen?

Als je in het hele huis geen water warm hebt, mag je contact opnemen met Van Thiel Optimaal 0413-388045. Heb je op 1 kraan geen warm water, dien dan een opdracht via  het huurdersportaal van Area bij ons in.

De druk van mijn cv-ketel is te laag. Wat moet ik doen?

De waterdruk van je cv-ketel moet tussen de 1,5 en 2 bar staan. Is de druk lager, vul dan jouw ketel bij. Dit doe je met behulp van de vulslang.
Het bijvullen van de cv-ketel moet je zelf doen, maar we helpen je graag op weg. Klik op de link servicevideo's. Hier vind je onder andere de servicevideo, waarin we stap voor stap uitleggen hoe je zelf jouw cv-ketel bijvult.

Ontbreekt deze vulslang in je woning? Neem dan contact op via het contactformulier of 0413-388044.

Veel succes!

Ik wil uitleg over de werking van de warmtepomp in mijn woning. Hoe kan ik dit aanvragen?

Wanneer de woning aan je is opgeleverd, krijg je, indien gewenst, uitleg over het nieuwe systeem van de warmtepomp. Wanneer je deze uitleg graag wilt ontvangen, kun je dit tijdens de overdracht aangeven bij de woonmakelaar. Hij of zij maakt dan een werkbon aan voor de leverancier.
Is de woning al aan je opgeleverd en wil je alsnog een verzoek hiervoor indienen? Neem dan contact met Area op via het contactformulier.

Mijn cv-ketel lekt. Wat kan het zijn en wat moet ik doen?

Een lekkende cv-ketel kan verschillende oorzaken hebben. Wie jou hierbij kan helpen, is afhankelijk van waar het lek zit. 

  • Is de afvoer van de cv-ketel verstopt? Neem dan contact op met Van Amersfort Rioleringen via 0413-388046.
  • Lekt de kraan waar je de cv-ketel bijvult? Neem dan contact op met Area via het huurdersportaal van Area.
  • In alle andere gevallen zit het defect in de cv-ketel. Neem dan contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. 

Wat moet ik doen? Mijn boiler is stuk.

Wat vervelend voor jou. Je mag hiervoor direct contact opnemen met de Van Thiel Optimaal. Zij gaan voor het herstel zorgen.
Huur jij de boiler niet bij Area maar bij een ander bedrijf. Dan kun je direct dat bedrijf bellen. Waarschijnlijk staat dat telefoonnummer ook op de boiler. Op deze manier kun je direct zelf een afspraak maken voor herstel

Mijn thermostaat werkt niet. Wat nu?

Een thermostaat die niet werkt, kan verschillende oorzaken hebben. Controleer als eerste of de batterij van de thermostaat vervangen moet worden. Het vervangen van de batterij doe je zelf. Is er iets anders aan de hand? Neem dan contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. Zij maken een afspraak met jou om het probleem op te lossen.

Wat doe ik bij een storing aan mijn cv of blokverwarming?

Area werkt voor reparaties en onderhoud samen met een aantal partners. Voor een storing aan de centrale verwarming en problemen met warm water mag je rechtstreeks contact opnemen met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. Controleer voordat je contact opneemt, de volgende zaken:

  • Is de druk van de ketel goed? Deze moet tussen de 1,5 en 2 bar zijn. Is dit niet het geval? Vul dan zelf je ketel bij. Dit is een actie voor jou als huurder. Door te klikken op de link servicevideo's kom je uit bij een aantal handige video's. Je vindt hier ook de servicevideo die je helpt om zelf de CV-ketel bij te vullen.
  • Heb je een thermostaat aan de muur met batterijen? Check dan of de batterijen leeg zijn. Zijn ze leeg, vervang deze dan zelf.
  • Is de radiator half warm? Ontlucht dan de radiator. Dit doe je als huurder zelf.

De warmtepomp is defect. Wat moet ik doen?

Een defecte warmtepomp is vervelend. Het is fijn wanneer dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Area werkt voor reparaties en onderhoud samen met een aantal partners. Neem rechtstreeks contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. Zij helpen jou graag verder.

Wanneer wordt er onderhoud aan de warmtepomp uitgevoerd?

Het onderhouden van de warmtepomp wordt elk jaar gedaan. Voor vragen neem je contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. Zij kunnen jou ondermeer vertellen wanneer het onderhoud plaatsvindt.

Ik wil graag een cv-installatie, hoe kan ik die aanvragen?

Een cv-installatie kun je schriftelijk aanvragen. Ga hiervoor naar het het contactformulier. Wij nemen dan contact met je op.

Wanneer dit wordt aangebracht wordt er wel een huurverhoging in rekening gebracht.

Mijn (design)radiator roest. Wat moet ik doen?

Wanneer de radiator niet lekt, dan is het onderhoud van de radiator voor jou, als huurder. Een roestige radiator valt onder binnenschilderwerk. Lekt de radiator? Neem dan contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. 

De radiator verwarmt de ruimte niet goed. Wat moet ik doen?

Een radiator die goed verwarmt, moet de volgende temparaturen in een ruimte kunnen behalen:

  • woonkamer 20 graden
  • slaapkamer 18 graden
  • badkamer 22 graden

Is de capaciteit van de radiator niet voldoende? Neem contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045

Ik wil een extra radiator in de woning hebben. Wat moet ik doen?

Nee, dat is niet mogelijk via Area. Ook ZAV aanvragen worden door ons afgewezen. 

Mijn radiatorknop is kapot/ gescheurd. Wat moet ik doen?

Meld dit via het huurdersportaal van Area. De opdracht wordt dan doorgestuurd naar Van Thiel Optimaal. Zij nemen contact met je op voor het maken van een afspraak.

Ik heb geen vulslang om de cv-ketel bij te vullen. Wat moet ik doen?

Bij de oplevering van jouw woning controleert Area of er een vulslang aanwezig is.
Is dit niet het geval, dan levert Area deze alsnog aan. Het is namelijk de taak van jou als bewoner om de ketel periodiek bij te vullen en Area faciliteert je hierin.
Ontbreekt deze vulslang in je woning? Neem dan contact op via het contactformulier of 0413-388044.

Wil je de cv-ketel bijvullen? Maar weet je niet goed hoe dit moet? Bij de vraag "De druk van mijn cv-ketel is te laag. Wat moet ik doen?" staat een servicevideo. Hier laten we je zien hoe makkelijk het is!

Hoe vaak vindt het onderhoud plaats aan de CV-ketel en de warmte-terug-win (wtw) installatie? Hoe vaak worden de filters vervangen?

1x per 2 jaar vindt het onderhoud aan CV en de warmte-terug-win (wtw) installatie plaats door Van Thiel Optimaal.

De filters van de warmte-terug-win (wtw) installatie worden dan ook vervangen

Tevens wordt er bij het onderhoud een nieuwe set filters aangeleverd.

De design radiator is defect. Wat moet ik doen?

Wanneer de radiator roest is het aan de huurder om de radiator te herstellen.

Wanneer de radiator niet warm wordt moet je eerst kijken of de cv-ketel ontlucht is of bijgevuld moet worden.

Gaat het om een ander probleem? Neem contact op met Van Thiel Optimaal voor het herstel. 0413-388045

Ik wil graag een boiler van Area. Wat moet ik doen?

Neem met ons contact op via het contactformulier.

Ik moet de radiator ontluchten. Hoe moet ik dat doen?

Het ontluchten van de radiator is voor jezelf. In de woning ligt een sleutel waarmee je de raditor kan ontluchten.  Heb je deze niet deze kun je via 0413-388044 of kom langs op ons kantoor op werkdagen tussen 08.30 en 12.30 uur aan onze balie in Uden of Veghel ophalen.

Je kan natuurlijk ook een bekende vragen om de radiator te ontluchten of op internet te kijken hoe je dit moet doen.

Mijn boiler van de firma Kemkens is defect. Hoe kan ik hen bereiken?

Wat vervelend voor jou. Je mag hiervoor direct contact opnemen met de Van Thiel Optimaal via het telefoonnummer 0413-388045. Zij gaan voor het herstel zorgen. Dit doen zij door je storing door te geven aan de firma Kemkens.
De firma Kemkens neemt daarna contact met je op voor het maken van een afspraak.

Uiteraard mag je ook zelf contact opnemen met de firma Kemkens. Het telefoonnummer staat mogelijk op de boiler.

Mijn thermostatische mengkraan is kapot. Wat nu?

Als de thermostatische mengkraan van jezelf is, ben je zelf verantwoordelijk voor eventuele reparatie. Als de kraan door Area is geplaatst, wordt hij gemaakt door onze monteurs. Neem voor een afspraak contact op met ons via het huurdersportaal van Area.

De warmtemeters van ISTA werken niet goed. Wat moet ik doen?

Je mag rechtstreeks contact opnemen met Ista om te kijken of er een storing zit in de warmtemeters.

Bij het vervangen van de cv-ketel wil ik dat mijn eigen themostaat wordt aangesloten. Wat moet ik doen?

Op het moment dat Van Thiel Optimaal hierover contact met je opneemt, wordt hiernaar gevraagd. Geef dan al aan dat je je eigen thermostaat wilt behouden. Zij kunnen dan ook aangeven of dat kosteloos mogelijk is.

Wanneer er extra kosten gemaakt moeten worden om jouw eigen thermostaat op de nieuwe cv-ketel aan te sluiten dan zijn die kosten voor de huurder.

Ik wil de radiator van de gevel halen om te kunnen schilderen of behangen. Wat moet ik doen?

Je mag dit door een erkend installateur laten doen.

Meer vragen (20)