Contact
Vragen? Laat het ons weten

Verwarming

Bij centrale verwarming is het goed te weten hoe je de ketel gebruikt. Zo is het belangrijk dat de waterdruk minimaal twee bar is en dat je de radiatoren af en toe ontlucht. Het onderhoud van de verwamingsketel regelen wij voor jou. Hiervoor komt Van Thiel Optimaal een keer per twee jaar bij je langs.

Veel gevraagd over Verwarming

Wat moet ik doen wanneer mijn cv, radiator of warmtepomp defect is?

Area heeft een partner die jouw cv, radiator of warmtepomp repareert. Neem daarom contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. Zij helpen jou verder.

Ik heb geen warm water. Wat moet ik doen?

Als je in het hele huis geen water warm hebt, mag je contact opnemen met Van Thiel Optimaal 0413-388045. Heb je op 1 kraan geen warm water, dien dan een reparatieverzoek bij ons in.

Mijn cv-ketel lekt. Wat kan het zijn en wat moet ik doen?

Een lekkende cv-ketel kan verschillende oorzaken hebben. Wie jou hierbij kan helpen, is afhankelijk van waar het lek zit. 

  • Is de afvoer van de cv-ketel verstopt? Neem dan contact op met Riool Reinigings Service (RRS) via 0413-388046.
  • Lekt de kraan waar je de cv-ketel bijvult? Neem dan contact op met Area via reparatieverzoek.
  • In alle andere gevallen zit het defect in de cv-ketel. Neem dan contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. 

Wat moet ik doen? Mijn boiler is stuk.

Wat vervelend voor jou. Je mag hiervoor direct contact opnemen met de Van Thiel Optimaal. Zij gana voo rhet herstel zorgen.

Mijn thermostaat werkt niet. Wat nu?

Een thermostaat die niet werkt, kan verschillende oorzaken hebben. Controleer als eerste of de batterij van de thermostaat vervangen moet worden. Het vervangen van de batterij doe je zelf. Is er iets anders aan de hand? Neem dan contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. Zij maken een afspraak met jou om het probleem op te lossen.

Wat doe ik bij een storing aan mijn cv of blokverwarming?

Area werkt voor reparaties en onderhoud samen met een aantal partners. Voor een storing aan de centrale verwarming en problemen met warm water mag je rechtstreeks contact opnemen met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. Controleer voordat je contact opneemt, de volgende zaken:

  • Is de druk van de ketel goed? Nee, dan kun je de ketel zelf bijvullen. Dit is actie voor jou, als huurder. Zie ook het instructiefilmpje op deze pagina.
  • Heb je een thermostaat aan de muur met batterijen? Check dan of de batterijen leeg zijn. Zijn ze leeg, dan moet je ze zelf vervangen.
  • Is de radiator half warm? Ontlucht dan de radiator. Dit doe je als huurder zelf.

Hoe vul ik mijn cv-ketel bij?

Het bijvullen van de cv-ketel is een actie voor jou, als huurder. Het instructiefilmpje op deze pagina laat zien hoe je dat doet.

De warmtepomp is defect. Wat moet ik doen?

Een defecte warmtepomp is vervelend. Het is fijn wanneer dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Area werkt voor reparaties en onderhoud samen met een aantal partners. Neem rechtstreeks contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. Zij helpen jou graag verder.

Wanneer wordt er onderhoud aan de warmtepomp uitgevoerd?

Het onderhouden van de warmtepomp wordt elk jaar gedaan. Voor vragen neem je contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. Zij kunnen jou ondermeer vertellen wanneer het onderhoud plaatsvindt.

Ik wil graag een cv-installatie, hoe kan ik die aanvragen?

Een cv-installatie kun je schriftelijk aanvragen. Ga hiervoor naar het het contactformulier. Wij nemen dan contact met je op.

Mijn radiator roest. Wat moet ik doen?

Wanneer de radiator niet lekt, dan is het onderhoud van de radiator voor jou, als huurder. Een roestige radiator valt onder binnenschilderwerk. Lekt de radiator? Neem dan contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. 

De radiator verwarmt de ruimte niet goed. Wat moet ik doen?

Een radiator die goed verwarmt, moet de volgende temparaturen in een ruimte kunnen behalen:

  • woonkamer 20 graden
  • slaapkamer 18 graden
  • badkamer 22 graden

Is de capaciteit van de radiator niet voldoende? Neem contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045

Ik wil een extra radiator in de woning hebben. Wat moet ik doen?

Nee, dat is niet mogelijk via Area. Ook ZAV aanvragen worden door ons afgewezen. 

Mijn radiatorknop is kapot/ gescheurd. Wat moet ik doen?

Meld dit via reparatieverzoek. De opdracht wordt dan doorgestuurd naar Van Thiel Optimaal. Zij nemen contact met je op voor het maken van een afspraak.

Ik heb geen vulslang om de cv-ketel bij te vullen. Wat moet ik doen?

Area levert de vulslang alleen bij nieuwe huurders. Tijdens de verhuur van de woning is het aan de huurder om ervoor te zorgen dat de cv-ketel bijgevuld kan worden. Bij de bouwmarkt kan een vulslang gekocht worden.

Hoe vaak vindt het onderhoud plaats aan de CV-ketel WTW-installatie?

1x per 2 jaar vindt het onderhoud aan CV en WTW installatie plaats door Van Thiel Optimaal.

De filters van de WTW installatie worden dan vervangen.

Ik wil graag een boiler van Area. Wat moet ik doen?

Neem met ons contact op via het contactformulier.

Mijn boiler van de firma Kemkens is defect. Hoe kan ik hen bereiken?

De firma Kemkens kun je bereiken via 088-5050330.

Meer vragen (13)