Contact
Vragen? Laat het ons weten

Wie doet wat?

Fijn wonen betekent een goed onderhouden huis. Zowel jijzelf als Area hebben verplichtingen voor het onderhoud van jouw huis. Wie wat moet doen, vind je terug in de huurovereenkomst, de bijbehorende huurvoorwaarden en het onderhouds-abc. Goed wonen, dat doen we samen.

Veel gevraagd over Wie doet wat?

Iemand heeft aan gebeld en zegt dat ze vanuit Area komen. Klopt dat?

Indien er iemand namens Area bij je aan de deur komt kan die zich altijd legitimeren. Hij heeft een identiteitsbewijs bij zich, een batch van  Area of een brief dat hij namens Area werkzaamheden komt uitvoeren. Wanneer je twijfelt mag je de toegang weigeren en neem je contact op met Area. 

Welk onderhoud moet jij als huurder zelf doen?

Als huurder heb je een zorgplicht voor jouw huis. Je bent zelf verantwoordelijk voor kleine en dagelijkse reparaties. Dit betekent dat je zelf voor reparatie of het onderhoud moet zorgen, of dat je daarvoor een vakman moet inschakelen. Kijk ook even naar het onderhouds-abc onderaan deze pagina.

Wat doet Area voor het onderhoud van jouw huis?

Area neemt de kosten van het onderhoud en het in stand houden van de woning met bijbehorende voorzieningen voor haar rekening. Wij zorgen ervoor dat de basis van jouw woning in orde is. Meestal gaat het hier om grote onderhoudswerkzaamheden in en aan de woning.

Hoe dien ik een reparatieverzoek in voor mijn woning?

  • Bij problemen met de cv-installatie en warm water-voorziening: bel 0413-388045
  • Bij een verstopte riolering in huis: bel 0413-388046
  • Bij glasschade: bel 0413-388047
  • Bij een verstopt gemeenteriool: bel 14-0413
  • Overige defecten meld je via het huurdersportaal van Area

Ik heb een storing bij de meldkamer doorgegeven. Neemt Area de storing verder in behandeling?

Helaas, de storingsmeldkamer zet alleen de melding door bij spoedeisende gebreken. Alle overige gebreken kun je zelf melden via het huurdersportaal van Area.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer mag ik een reactie terug verwachten?

Binnen twee werkdagen mag je een reactie van ons verwachten. Heb je daarna nog geen reactie ontvangen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Het gespecialiseerd onderhoudsbedrijf welke werkzaamheden uitvoerde, liet spullen achter in de algemene ruimte. Wie ruimt dit op?

Excuses voor het ongemak. Wij zorgen ervoor dat het zo snel mogelijk wordt opgeruimd. Vul het contactformulier in, dan regelen wij het verder voor jou.

Wat moet ik doen wanneer mijn cv, (design)radiator of warmtepomp defect is?

Area heeft een partner die jouw cv, radiator of warmtepomp repareert. Neem daarom contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. Zij helpen jou verder.

Mijn afvoer is verstopt. Wat moet ik doen?

Wat vervelend voor jou.

Het ontstoppen van de sifon/ zwanenhals is voor de huurder zelf. Probeer eventueel de riolering te ontstoppen door soda met heet water door de riolering te spoelen.

Zit de verstopping verder in de riolering? Neem dan contact op met Van Amersfort Rioleringen via 0413-388046. Zij plannen een afspraak met je in, om jouw afvoer te ontstoppen.

Mijn ruit is kapot. Wat nu?

Wat vervelend voor jou. Area heeft een partner die glasschade hersteld. Neem contact met hen op via 0413-388047. Snepvangers / Swinkels zorgt voor het herstel van de ruit. 

Ik woon sinds kort in mijn woning en heb een beschadiging ontdekt. Wat moet ik doen?

Nog gefeliciteerd met je nieuwe woning. Wat vervelend dat er een beschadiging is. Neem contact op met Area via het huurdersportaal van Area. Dan kijken we samen hoe we dit kunnen oplossen.

Kun je je reparatieverzoek niet kwijt in de beslisboom? Meld je verzoek dan via het contactformulier.

De reparatie wordt niet door Area hersteld. Wie kan me wel helpen?

Voor klussen welke niet onder ons onderhouds ABC vallen is het soms mogelijk om de klussendienst de klus uit te laten voeren.
Deze dienst is een onderdeel van ONS Welzijn. 

Wat voor klusjes?
Het betreft hier kleine karweitjes, zoals het ophangen van een schilderijtje, het vervangen van een kraan/ lamp of het plaatsen van een rookalarm. Maar je kunt ook vragen om een stopcontact bij te maken.

Voor meer informatie verwijzen we je door naar de website van de klussendienst van Ons Welzijn.

Mijn koolmonoxide-melder gaat af. Wat moet ik doen?

Wanneer je koolmonoxide melder afgegaan is dan neem je contact op met Area.
We willen graag weten waar de melder hangt en of de batterijen zijn vervangen en wat de code is die wordt aangegeven.

Hangt de CV-ketel in de buurt dan verbinden we je door met Van Thiel Optimaal en vragen of het met spoed ingepland kan worden.

Onze KCC medewerker zorgt ervoor dat onze Technisch Beheerder wordt geinformeerd.
 Van Thiel Optimaal neemt contact op met onze Technisch Beheerder wanneer het niet aan de CV-ketel ligt.

Meer vragen (8)