Contact
Vragen? Laat het ons weten

Wie doet wat?

Fijn wonen betekent een goed onderhouden huis. Zowel jijzelf als Area hebben verplichtingen voor het onderhoud van jouw huis. Wie wat moet doen, vind je terug in de huurovereenkomst, de bijbehorende huurvoorwaarden en het onderhouds-abc. Goed wonen, dat doen we samen.

Veel gevraagd over Wie doet wat?

Welk onderhoud moet jij als huurder zelf doen?

Als huurder heb je een zorgplicht voor jouw huis. Je bent zelf verantwoordelijk voor kleine en dagelijkse reparaties. Dit betekent dat je zelf voor reparatie of het onderhoud moet zorgen, of dat je daarvoor een vakman moet inschakelen. Kijk ook even naar het onderhouds-abc onderaan deze pagina.

Wat doet Area voor het onderhoud van jouw huis?

Area neemt de kosten van het onderhoud en het in stand houden van de woning met bijbehorende voorzieningen voor haar rekening. Wij zorgen ervoor dat de basis van jouw woning in orde is. Meestal gaat het hier om grote onderhoudswerkzaamheden in en aan de woning.

Hoe dien ik een reparatieverzoek in voor mijn woning?

  • Bij problemen met de cv-installatie en warm water-voorziening: bel 0413-388045
  • Bij een verstopte riolering in huis: bel 0413-388046
  • Bij glasschade: bel 0413-388047
  • Bij een verstopt gemeenteriool: bel 14-0413
  • Overige defecten meld je via reparatieverzoek

Ik heb een storing bij de meldkamer doorgegeven. Neemt Area de storing verder in behandeling?

Helaas, de storingsmeldkamer zet alleen de melding door bij spoedeisende gebreken. Alle overige gebreken kun je zelf melden via reparatieverzoek.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer mag ik een reactie terug verwachten?

Binnen twee werkdagen mag je een reactie van ons verwachten. Heb je daarna nog geen reactie ontvangen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Een extern bedrijf die werkzaamheden uitvoerde, liet spullen achter in de algemene ruimte. Wie ruimt dit op?

Excuses voor het ongemak. Wij zorgen ervoor dat het zo snel mogelijk wordt opgeruimd. Vul het contactformulier in, dan regelen wij het verder voor jou.

Wat moet ik doen wanneer mijn cv, radiator of warmtepomp defect is?

Area heeft een partner die jouw cv, radiator of warmtepomp repareert. Neem daarom contact op met Van Thiel Optimaal via 0413-388045. Zij helpen jou verder.

Mijn afvoer is verstopt. Wat moet ik doen?

Wat vervelend voor jou. Area heeft een partner die rioleringen ontstopt. Neem contact op met Riool Reinigings Service (RRS) via 0413-388046. Zij plannen een afspraak met je in, om jouw afvoer te ontstoppen.

Mijn ruit is kapot. Wat nu?

Wat vervelend voor jou. Area heeft een partner die glasschade hersteld. Neem contact met hen op via 0413-388047. Snepvangers / Swinkels zorgt voor het herstel van de ruit. 

Ik woon sinds kort in mijn woning en heb een beschadiging ontdekt. Wat moet ik doen?

Nog gefeliciteerd met je nieuwe woning. Wat vervelend dat er een beschadiging is. Neem contact op met Area via reparatieverzoek. Dan kijken we samen hoe we dit kunnen oplossen.

Kun je je reparatieverzoek niet kwijt in de beslisboom? Meld je verzoek dan via het contactformulier.

Meer vragen (5)