Contact
Vragen? Laat het ons weten

Een nieuwe keuken en/of badkamer

Je wilt graag een nieuwe keuken, badkamer en/of toilet, omdat die van jou aan vervanging toe is. Wij vinden het belangrijk dat je woning naar jouw smaak is en helpen je daarom hierbij graag!

Veel gevraagd over Een nieuwe keuken en/of badkamer

Hoe verloopt het proces voor een keuken/badkamer renovatie?

Voor de renovatie van jouw badkamer/keuken volg je de volgende stappen:

  • Breng een bezoek aan onze Woonwinkel in ons kantoor Veghel of Uden. Geef aan de bewonersadviseur achter de balie aan wat jouw keuze is.
  • De bewonersadviseur achter de balie gaat nu een afspraak met de technisch beheerder inplannen.
  • Na het bezoek aan de Woonwinkel maken we een afspraak voor je met een technisch beheerder bij jouw thuis. Hij meet de ruimte in, bespreekt je wensen en maakt een offerte.
  • Na ondertekening van het contract neemt de aannemer contact met je op over de startdatum van de werkzaamheden. Na afloop kijken we samen of de aannemer alle afgesproken werkzaamheden netjes heeft verricht.

Let op: bij een huurachterstand vervangen wij geen keuken en/of badkamer.

Ik kom een badkamer/toilet/keuken uitzoeken. Hoe werkt dit?

Je kunt zonder afspraak een keuze maken in de Woonwinkel in het kantoor Veghel of Uden op werkdagen van 8.30 uur tot 12.30 uur. Vervolgens wordt er een afspraak ingepland met de technisch beheerder voor het inmeten van de badkamer/keuken/toilet. 

Let op: bij huurachterstand vervangen wij niets.

Welke keuzes heb ik in de Woonwinkel?

Om je nieuwe keuken, badkamer en/of toilet te laten aansluiten bij je smaak en woning, mag je een aantal keuzes maken in onze Woonwinkel. Bij de keuken mag je bijvoorbeeld zelf de kleur van de kastjes en het aanrechtblad bepalen. Bij de badkamer krijg je keuzes voor het tegelwerk. Je ontvangt tijdens je bezoek een formulier van ons waarop je je keuzes kunt aangeven.

Let op: bij huurachterstand vervangen wij niets.

Wanneer is de Woonwinkel van Area geopend?

De Woonwinkels in het kantoor Veghel en Uden zijn geopend op werkdagen van 8.30 uur tot 12.30 uur. Je hoeft geen afspraak te maken voor een bezoek aan een van onze Woonwinkels.

Kan ik een nieuwe keuken krijgen?

Wanneer de keuken 20 jaar of ouder is, wordt deze door Area vervangen. Is de keuken jonger, dan is vervanging mogelijk na een eenmalige bijbetaling. Meer informatie kun je lezen via de volgende link. Om de nieuwe keuken te laten aansluiten bij je smaak en je huis, kun je de matariaal- en kleurkeuze bepalen in onze Woonwinkel.

Let op: bij een huurachterstand vervangen wij geen keuken.

Kan ik een nieuwe badkamer krijgen?

Wanneer de badkamer 30 jaar of ouder is, wordt hij door Area vervangen. Is je badkamer jonger, dan vervangen we hem na een eenmalige bijbetaling. Meer informatie kun je lezen in de flyer. Om de nieuwe badkamer te laten aansluiten bij je smaak en je huis, kun je je keuze bepalen in onze Woonwinkel.

Let op: bij een huurachterstand vervangen wij geen badkamer.

Ik wil graag de afspraak verzetten, om mijn keuken/badkamer/toilet in te meten. Wat moet ik doen?

Een afspraak verzetten? Dat kan. Neem contact op met Area via het contactformulier.

Ik heb tegels uitgezocht voor de badkamer renovatie. Ik wil echter toch andere tegels. Wat moet ik doen?

Tijdens het huisbezoek heeft de medewerker jou een contract gegeven. Heb je het contract nog niet getekend? Dan zijn er nog wijzigingen mogelijk. Kom naar de balie van ons kantoor en vul een nieuw keuzeformulier in en maak een nieuwe keuze. Na ondertekening van het contract is het materiaal besteld en zijn er helaas geen wijzigingen meer mogelijk.

Mag ik een vaatwasser plaatsen?

Voor het juiste antwoord moet je eerst goed de huidige situatie bekijken.

  • In sommige woningen zit er al een water- en rioolaansluiting en een elektra-aansluiting (op een aparte groep). Area plaatst namelijk bij een keukenrenovatie de vaatwasseraansluitingen in het gootsteenkastje.  
  • Zit deze aansluiting niet in de woning? Dan mag je deze zelf aanbrengen. Vraag toestemming hiervoor door het invullen van het aanvraagformulier
  • De keukenplint mag afgekort worden. Echter moet deze bij een mutatie wel terug geplaatst kunnen worden.
  • Lees de kluswijzer nr 12 op onze internet site. algemene kluswijzer

Mijn badkamer en toilet worden vervangen, waardoor ik geen toilet heb. Kan er een tijdelijk toilet worden geplaatst?

Ja, dat kan. Neem hiervoor contact op met de aannemer. Zij kunnen op jouw verzoek een chemisch toilet leveren.

Meer vragen (5)