Contact
Vragen? Laat het ons weten

Schade

Schade aan eigendommen is altijd erg vervelend. Zorg er daarom voor dat je goed verzekerd bent.

Veel gevraagd over Schade

Ik heb (gevolg)schade aan mijn woning. Wat moet ik doen?

Voor schade aan de inboedel kun je terecht bij je eigen inboedelverzekering.  Schade aan de opstal geef je aan ons door via het contactformulier.

 

Ik heb schade welke door werkzaamheden ivm renovatie of planmatig onderhoud is ontstaan. Waar kan ik dit melden?

Je mag dit in de eerste instantie melden bij de uitvoerder die het traject begeleid. Je vult dan samen met hem het schadeformulier in. Kom je er samen niet uit, dan kun je contact opnemen met Area via het contactformulier.

Ik heb per ongeluk schade toegebracht aan de eigendommen van Area. Wat moet ik doen?

Neem hiervoor contact op met ons via het contactformulier.

Mijn schade wordt niet vergoed door mijn inboedelverzekering. Wat moet ik doen?

Vergoed jouw verzekeringsmaatschappij de schade niet, dan kun je een schriftelijke uitspraak  van jouw verzekeringsmaatschappij naar ons opsturen. Wij bekijken dan of dit terecht is en sturen het eventueel door naar onze aansprakelijksverzekering.

Er is schade ontstaan tijdens het uitvoeren van een reparatie door Area.

Neem contact op via het contactformulier. Wil je foto's meesturen, stuur dan een e-mail naar info@areawonen.nl.
Wij nemen dan contact met je op om de schade te bespreken. Eventueel plannen wij een afspraak in om de schade te beoordelen.

Ik heb (per ongeluk) schade aan de woning toegebracht. Wat moet ik doen?

Probeer de schade te verhalen op je WA (Wettelijk Aansprakelijksheids) verzekering. Area ziet de schade als verwijtbare schade.  Deze schade moet bij vertrek uit de huurwoning hersteld zijn door jou.

Vergoedt jouw verzekering de schade niet? Stuur dan een schriftelijke afwijzing van jouw verzekering naar ons. Area kijkt dan wat ermee gedaan wordt. Area stelt jou als huurder dan schriftelijk aansprakelijk voor de schade aan ons bezit. Hiermee kun je de schade aan jouw WA verzekering melden. Misschien krijg je dan de schade wel vergoed, maar dat gaat buiten ons om.

Ik heb mijn aanrechtblad beschadigd. Wat moet ik doen?

Area voert dan geen werkzaamheden uit. Als huurder ben je zelf verantwoordelijk voor schades die door jezelf of je huisgenoten zijn ontstaan. Hiervoor neem je contact op met je eigen aansprakelijkheidsverzekering.

Bijvoorbeeld een hete pan op het aanrecht is verwijtbare schroeischade. (geen brandschade). Schroeischade wordt niet gedekt onder de opstalverzekering van Area.

Ik heb schade aan mijn zonnepanelen. Voor wie is het herstel?

Zijn de zonnepanelen van Area, dan is het het herstel voor Area. Zonnepanelen vallen onder de verzekering van Area. Als de schade aan jezelf te wijten is, dan zijn de reparatiekosten voor jou.

Meld je schade via het huurdersportaal van Area.

Mijn buitenkraan is bevroren. Wat moet ik doen?

Jij bent zelf verantwoordelijk om bij vorst de buitenkraan vorstvrij te houden.  Ontstaat er schade aan de buitenkraan/ waterleiding doordat deze niet vorstvrij is gemaakt? Dan is het herstel voor je zelf.

Meer vragen (4)