Scootmobiel

Veel gevraagd over Scootmobiel

Ik wil een extra stopcontact of wandcontactdoos om mijn scootmobiel op te laden. Is dit mogelijk?

Dit is niet overal mogelijk. Je kunt dit alleen aanvragen wanneer je beschikt over een eigen, individuele berging. Heb je deze niet? We adviseren je om een afneembare accu te gebruiken, welke je binnen in je woning kunt opladen. Dit is in de winter ook beter voor de accu.
Uit veiligheidsoverwegingen is her niet toegestaan om een scootmobiel te parkeren op galerijen en doorlooproutes.

Een bewoner heeft zijn scootmobiel geplaatst op de galerij, mag dat?

Nee, uit veiligheidsoverwegingen is het niet toegestaan om een scootmobiel te parkeren op de galerij of deze op een vluchtweg te plaatsen. Deze dient in de algemene (fietsen)berging gestald te worden.

Wij verzoeken je om eerst zelf de bewoner te vragen of hij dit niet meer wil doen. Het levert een onveilige situatie op. Kom je er samen niet uit, dan mag je contact met ons opnemen via Mijn Vraag.

Mijn oplaadpunt voor mijn scootmobiel wordt gebruikt door iemand anders. Wat moet ik doen?

Spreek de persoon die het oplaadpunt gebruikt hierop aan en vraag of het bij Area gemeld is. Een oplaadpunt kan in onderling overleg door beiden gebruikt worden. Je moet er wel voor betalen, zodat wij het met de kosten voor elektra van de algemene ruimte kunnen verrekenen.

Ik heb een scootmobiel, waar kan ik deze parkeren?

Dat is per complex verschillend. Informeer bij Area naar de mogelijkheden voor het stallen en opladen van je scootmobiel in het complex waar je woont. Wij bekijken samen met jou wat de mogelijkheden zijn. 

Hoe kan ik de huur van mijn scootmobielruimte of oplaadpunt opzeggen?

Dat kun je doorgeven via Mijn Vraag. Geef hier duidelijk aan per welke datum je je opzegging wilt laten ingaan. Per de eerste van de volgende maand vervalt de vergoeding voor je extra stroompunt.