Activatiecode opvragen

Om de eerste keer in te kunnen inloggen op Mijn Area, heb je een activatiecode nodig. Deze heb je ontvangen bij het ondertekenen van je huurcontract.

Ben je je activatiecode kwijt? Dan kun je door het invullen van onderstaande gegevens een nieuwe code aanvragen. 
Na controle van je gegevens sturen wij de activatiecode binnen 3 dagen via de e-mail naar je toe.

Adres

Gerelateerde vragen

Ik ga verhuizen naar een andere woning van Area. Kan ik dan nog gebruik maken van mijn account voor het huurdersportaal?

Algemeen

Ja hoor, dat blijft mogelijk.
Het werkt heel eenvoudig: wij koppelen je nieuwe adres aan jouw account. Je hoeft zelf geen wijzigingen door te voeren. Je kunt gewoon blijven inloggen met de bij jou bekende inloggegevens op het huurdersportaal.  

Meer over dit onderwerp

Ik heb een nieuw e-mailadres. Hoe kan ik deze gebruiken voor het huurdersportaal?

Algemeen

Log eerst nog in met jouw oude e-mailadres. Ga naar "Gegevens" en geef hier jouw nieuwe e-mailadres door. Je krijgt een bevestiging op jouw nieuwe e-mailadres. Klik op de link in de bevestiging en je logt in met jouw nieuwe e-mailadres.

Meer over dit onderwerp

Ik zie bij het financiële overzicht dat ik nog geld tegoed heb van Area, mag ik dat ontvangen?

Algemeen

Als je op het huurdersportaal ziet dat je een negatief openstaand saldo hebt, kan het zijn dat je geld tegoed hebt van Area. Neem in dat geval gerust contact met ons op.

Area beoordeelt of dit inderdaad gaat om een voorstand en keert in dat geval binnen twee weken het bedrag uit. Zorg ervoor dat de juiste contactgegevens bekend zijn bij Area, zodat wij eenvoudig contact met je kunnen opnemen.

Meer over dit onderwerp

Hoe activeer ik mijn account voor het huurdersportaal?

Algemeen

Met jouw e-mailadres en toegangssleutel maak je jouw account aan. 

  • Stap 1
    Ga naar account activeren. Je kunt hier ook een filmpje bekijken over hoe je je huurdersportaalaccount kunt activeren.
  • Stap 2
    Je bent nu op het inlogscherm van het huurdersportaal 
    Vul jouw e-mailadres en jouw activatiecode in. Deze is per e-mail naar je verstuurd. 
    Klik op 'activeren'.
  • Stap 3
    Je hebt je nu aangemeld. Via jouw e-mailadres ontvang je een e-mail met als onderwerp ‘Jouw account activeren’. Hierin staat een link om jouw account definitief te activeren. Druk op de link ‘Activeer mijn account’.
  • Stap 4
    In het volgende scherm voer je jouw gegevens in.
    Maak jouw eigen wachtwoord aan. Jouw wachtwoord heeft minimaal 6 tekens, waaronder 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer.
    Klik op ‘Activeren’.

Jouw account op MijnHuurdersportaal is geactiveerd! Je ziet daarvan een bevestiging in beeld.

Heb je geen toegangssleutel van Area ontvangen? Dan kun je deze bij ons opvragen via Mijn Vraag.

Meer over dit onderwerp

Het lukt me niet om in te loggen op het huurdersportaal? Kun je me helpen?

Algemeen

Heb je wellicht onlangs je e-mailadres aangepast? Dan moet je dit nieuwe e-mailadres gebruiken om inloggen in het huurdersportaal. Anders werkt het niet. Lost dit je probleem niet op? Neem dan met ons contact op via Mijn Vraag.

Meer over dit onderwerp

Ik ben mijn wachtwoord voor het huurdersportaal kwijt. Wat kan ik doen?

Algemeen

Ga naar het huurdersportaal en klik op "mijn wachtwoord vergeten".
Je kunt hier jouw e-mailadres invullen en je krijgt vervolgens een e-mail met verdere instructies zodat je je wachtwoord opnieuw kunt instellen. 

Meer over dit onderwerp

Wat is een huurdersportaal en wat zijn de voordelen?

Algemeen

Het huurdersportaal is een omgeving waarin jij als bewoner je eigen gegevens kunt bekijken. Heb je een vraag over jouw woning, je huurcontract of je financiën? Heb je een klacht of compliment voor Area?
Of wil je zelf een reparatie indienen via Mijn reparatieverzoek? Via het huurdersportaal van Area kun je dit allemaal zelf regelen.

Met jouw persoonlijke toegangssleutel log je in, in het portaal. Zo kun je via mobiel, pc of tablet je bewonerszaken regelen op het tijdstip dat het jou zelf uitkomt. Snel, handig en eenvoudig!

Wat zijn voor jou de voordelen? 

  • Je kunt inloggen op het tijdstip dat jou uitkomt
  • Je kunt je persoonlijke gegevens bekijken en wijzigingen
  • Bekijk de gegevens van jouw woning en financiën
  • Maak online een afspraak voor een reparatie via Mijn reparatieverzoek
  • Geef Area een compliment of geef je klacht digitaal door
Meer over dit onderwerp

Ik heb geen e-mail adres, kan ik dan wel gebruik maken van het huurdersportaal?

Algemeen

Om gebruik te kunnen maken van het huurdersportaal van Area heb je een e-mailadres nodig. Jouw e-mailadres is namelijk tevens je inlognaam.
Heb je geen e-mailadres? Geen zorgen, Area blijft bereikbaar voor al jouw vragen. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 9:00 tot 12:30 uur en op vrijdag van 9:00 tot 12:00 uur op 0413-388044. Je bent tijdens deze tijdstippen ook van harte welkom op onze kantoren in Uden en Veghel. Let op: in verband met Corona zijn onze kantoren momenteel tot nader order gesloten. .

Meer over dit onderwerp

Ik ben medehuurder, kan ik ook een account voor het huurdersportaal krijgen?

Algemeen

Nee, helaas is dit niet mogelijk.

Het uitgangspunt van Area is dat alleen hoofdhuurders een account kunnen krijgen voor het huurdersportaal.

Meer over dit onderwerp