Contact
Vragen? Laat het ons weten

Excuses voor het ongemak

Beste bewoners,
 
De afgelopen weken gingen er een paar zaken mis bij Area en daarvan hebben velen van jullie last gehad. Dat spijt ons. Via dit bericht willen we jullie uitleggen wat er is gebeurd en hoe we dit oplossen.
 
Onterechte betalingsherinnering
Diverse bewoners ontvingen afgelopen weken een brief over de afrekening van de servicekosten. Spijtig genoeg ontvingen zij kort daarop, en sommige zelfs ervoor een betalingsherinnering voor de afrekening van de servicekosten. Dat had niet mogen gebeuren. Deze betalingsherinnering van de servicekosten mag je uiteraard verscheuren.
 
Lang wachten
We begrijpen heel goed dat deze situatie vragen oproept en dat je hiervoor contact met Area zoekt. Alleen zorgde dat bij ons voor lange wachttijden aan de telefoon. De kans is groot dat het lang duurde voordat je iemand sprak of je hebt zelfs niemand gesproken. Ook het beantwoorden van mailtjes duurt langer dan dat je van ons mag verwachten. Wat alleen maar meer vragen oproept.
 
Al met al veel ergernis voor jullie en dat vinden wij heel vervelend. Onze welgemeende excuses hiervoor.
 
Extra capaciteit
Inmiddels hebben we extra medewerkers ingezet, om alle mail zo snel mogelijk te beantwoorden en de wachttijd aan de telefoon zo kort mogelijk te houden.
 
Oorzaak
Sinds dit jaar versturen we de afrekeningen van de servicekosten bijna geheel geautomatiseerd. In dit proces is iets niet goed gegaan. We zijn op zoek naar de oorzaak en hebben er alle vertrouwen in dat het goed wordt opgelost.
 
Nog even op een rijtje:

  • Alle betalingsherinneringen voor de afrekening servicekosten kunnen verscheurd worden.
  • Heb je vragen over je servicekostenafrekening, stel deze dan per mail. Dit is de snelste weg om ervoor te zorgen dat de juiste persoon antwoord kan geven op jouw specifieke vragen.
  • Iedereen die bezwaar heeft gemaakt op de huurverhoging krijgt voor 1 juli hierover bericht. Ook diegene die dit per mail hebben gedaan.

 
We hopen met deze uitleg meer duidelijkheid te hebben gegeven over wat er aan de hand is. Eind volgende week hopen we merendeel te hebben opgelost. Tot die tijd vragen wij nog even om jullie geduld.

 
Met hartelijke groet,

 
Jan van Vucht
Directeur/bestuurder Area Wonen