Contact
Vragen? Laat het ons weten

Nieuw in het portaal is dat je een aantal financiële zaken ook zelfstandig kunt regelen.

Marjon van Dinther | Financieel administratief medewerker wonen

Uitbreidingen huurdersportaal

2017 staat bij Area in het teken van het uitbreiden van de digitale dienstverlening, waarbij het huurdersportaal een belangrijke rol speelt. Binnen deze online omgeving kunnen bewoners zelfstandig hun bewonerszaken regelen, op het tijdstip dat hen uitkomt. Hartstikke handig en snel. Denk daarbij aan het indienen van een reparatieverzoek. Nieuw in het portaal is dat je een aantal financiële zaken ook zelfstandig kunt regelen. Via ‘Betalingswijze aanpassen’ kun je jouw betaalwijze omzetten van een acceptgiro naar een machtiging. Via de link ‘betalingsregeling treffen’ kun je een betalingsregeling aanvragen bij Area.

Ga direct naar het huurdersportaal>>>

iDEAL
Daarnaast draaide Area afgelopen periode een proef, waarbij bewoners, die geen gebruikmaken van automatische incasso, voortaan hun openstaande saldo’s via iDEAL kunnen betalen. iDEAL is de meest gebruikte online betaalmethode in Nederland. Het is veilig, eenvoudig en snel. “We hebben voldoende kennis en ervaring opgedaan om te kunnen spreken van een geslaagde proef”, onderstreept Ilse. “Vanaf nu kunnen alle bewoners via het portaal hun betalingen via iDEAL doen. Wederom een mooie stap in de uitbreiding van het portaal.”