Contact
Vragen? Laat het ons weten

Klachten

Als huurder mag je van ons goede service verwachten. Maar hoe goed wij ons best ook doen, er gaat wel eens wat fout. Ben je niet tevreden over de manier waarop wij iets opgelost hebben? Laat het ons dan altijd weten via het klachtenformulier of snel & eenvoudig via het huurdersportaal van Area. Wij leren graag van onze fouten!

Veel gevraagd over Klachten

Hoe dien ik een klacht in?

Ben je niet tevreden over onze dienstverlening, geef het door via het klachtenformulier of snel & eenvoudig via het huurdersportaal van Area.

Ik betaal mijn huur niet omdat ik niet tevreden ben over ….?

Als je niet tevreden bent over bijvoorbeeld de uitvoering van een reparatie, kun je daarover een klacht indienen. Het betalen van de huur kun je niet stilzetten. De huur moet je gewoon blijven betalen.

Wat is de procedure voor klachtafhandeling?

Als je niet tevreden bent met ons antwoord of met de aangeboden oplossing, vragen wij je om dit schriftelijk bij ons te melden via het klachtenformulier of snel & eenvoudig via het huurdersportaal van Area. De melding komt binnen bij de kwaliteitscoördinator die de melding doorstuurt naar de verantwoordelijke afdeling. Hier wordt jouw klacht bekeken en er wordt er in overleg met jou naar een mogelijke oplossing gezocht. 

Lukt het dan niet om een probleem of klacht in goed overleg op te lossen, dan is er sprake van een geschil tussen jou en Area. Dit geschil kun je melden bij de Regionale Klachtenadviescommissie.  De uitleg hoe deze procedure precies in zijn werk gaat vind je onder het kopje Regionale Klachtenadviescommissie. 

Wij wijzen je er wel op dat de Regionale klachtenadviescommissie geen geschillen behandelt die niet eerst bij ons zijn gemeld.

Bij wie kan ik terecht met een klacht over Area?

Je dient je klacht in via het klachtenformulier of snel & eenvoudig via het huurdersportaal van Area. Hierna gaat de verantwoordelijke afdeling over de klacht met je in overleg voor een mogelijke oplossing. Vinden wij samen geen oplossing, dan kun je de klacht indienen bij de Regionale klachtencommissie.

Wat doet Area met mijn klacht?

Je klacht sturen we naar de juiste persoon binnen Area. Binnen vier werkdagen krijg je bericht van ons.

Ik heb een klacht over de uitvoering van de werkzaamheden door het gespecialiseerde onderhoudsbedrijf. Wat moet ik doen?

Probeer je klacht eerst bespreekbaar te maken met de medewerker of uitvoerder van het gespecialiseerd onderhoudsbedrijf. Lukt dit niet, laat het ons weten via het klachtenformulier of snel & eenvoudig via het huurdersportaal van Area.

Meer vragen (1)