Calamiteit

Bij calamiteiten word je ook buiten kantooruren direct door ons geholpen.

Veel gevraagd over Calamiteit

Ik heb geen stroom of elektriciteit meer. Wat moet ik doen?

Bij stroomuitval moet je eerst zelf een aantal controles uitvoeren. Misschien heb je kortsluiting in één van de apparaten, binnen of buiten de woning. Je kunt dan eerst een stekkerproef uitvoeren. Hieronder lees je hoe dit moet.
Wil je liever zien hoe je het moet doen? Bekijk dan de instructievideo bij de servicevideo's. Je komt uit bij een aantal handige video's, waaronder de servicevideo over de stekkerproef.

  • Controleer of de zekering/ stop defect is. Is dit het geval? Dan is vervanging van de stop de verantwoordelijkheid voor jou als huurder.
  • Schakel alle groepen in de meterkast uit.
  • Verwijder in de gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten.
  • Schakel de aardlekschakelaar opnieuw in.
  • Schakel de groepen in de meterkast weer in.
  • Plaats één voor één de stekkers weer in het stopcontact.
  • Zet hierbij de apparaten ook één voor één aan of wacht tot deze automatisch aanslaan (zoals bij koelkasten, waterkokers, koffiezetapparaten of vijverpomp).
  • Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit, op het moment dat je een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan is dit apparaat de veroorzaker van de storing. Het moet gerepareerd of vervangen worden.
  • Geeft geen enkel apparaat een probleem? En schakelt de aardlekschakelaar toch uit? Dan is er waarschijnlijk iets met je installatie aan de hand en kun je bij ons een reparatieverzoek indienen. Je meldt dit via deze link Mijn reparatieverzoek.
  • Blijkt dat de storing toch door eigen apparatuur veroorzaakt is, dan zijn wij genoodzaakt de voorrijkosten van € 50,- bij je in rekening te brengen.
  • Voer dus altijd eerst de stekkerproef uit.
  • Mocht alleen de elektrische kookplaat uitgevallen zijn en de rest werkt gewoon controleer dan ook de aparte groep (2 x 220 V) in de meterkast en zorg dat de schakelaar goed staat.
  • Controleer of er geen water in de buitenlamp zit.
  • Controleer haspels en verlengsnoeren die je in gebruik hebt.

Ik heb een lekkage in of aan mijn woning. Wat nu?

Een lekkage is vervelend voor je. Om je goed te kunnen helpen hebben wij enkele vragen.

Is er sprake van het volgende:

  • Er is sprake van een bruine vochtplek, dit duidt op een 'oude' lekkage.
  • De oude lekkage komt steeds terug

Dan is er géén sprake van een spoedsituatie. Meld je lekkage via het formulier reparatieverzoek of neem telefonisch contact met ons op via 0413-388044. Wij plannen een technisch beheerder voor je in en deze komt de situatie bekijken.

 Is er sprake van het volgende:

  • Is er sprake van een grijze vochtplek?
  • Wordt de vochtplek zichtbaar groter of hangen er druppels aan?
  • Voelt de plek nat aan?

Is het antwoord op bovenstaande vragen 'Ja'? Dan spreken wij van een spoedsituatie. Neem contact op met ons via 0413-388044. 

Bij een lekkage aan de waterleiding adviseren wij je om de hoofdkraan dicht te draaien. Deze hoofdkraan zit meestal in de meterkast. Wist je dat als er een kleine lekkage aan de waterleiding is, dat je dit kunt zien aan de watermeter? Deze blijft dan namelijk altijd doorlopen, ook al heb je geen enkele waterkraan open staan.

Komt de lekkage mogelijk van de (boven)buren af? Vermeldt dan ook het huisnummer van de betreffende buren.

Bij ernstige lekkages raden wij je aan om ook contact op te nemen met je inboedelverzekering.
Via uw eigen inboedel verzekering regelt u het herstel van eventuele schade aan uw inboedel en ook het herstel van schade aan de wand- en vloerafwerking ten gevolge van een lekkage.



Ik heb geen stroom of elektriciteit meer. (BB)

Bij stroomuitval moet je eerst zelf een aantal controles uitvoeren. Misschien heb je kortsluiting in één van de apparaten, binnen of buiten de woning. Je kunt dan eerst een stekkerproef uitvoeren. Hieronder lees je hoe dit moet.
Wil je liever zien hoe je het moet doen? Bekijk dan de . Hier staan een aantal handige video's, waaronder de servicevideo over de stekkerproef.

  • Controleer of de zekering of stop defect is. Is dit het geval? Dan is vervanging van de stop de verantwoordelijkheid voor jou als huurder.
  • Schakel alle groepen in de meterkast uit.
  • Verwijder in de gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten.
  • Schakel de aardlekschakelaar opnieuw in.
  • Schakel de groepen in de meterkast weer in.
  • Plaats één voor één de stekkers weer in het stopcontact.
  • Zet hierbij de apparaten ook één voor één aan of wacht tot deze automatisch aanslaan (zoals bij koelkasten, waterkokers, koffiezetapparaten of vijverpomp).
  • Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit, op het moment dat je een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan is dit apparaat de veroorzaker van de storing. Het moet gerepareerd of vervangen worden.
  • Geeft geen enkel apparaat een probleem? En schakelt de aardlekschakelaar toch uit? Dan is er waarschijnlijk iets met je installatie aan de hand en dan komt onze monteur het probleem ter plaatse beoordelen. Klik op "dit lost het probleem niet op".
  • Blijkt dat de storing toch door eigen apparatuur veroorzaakt is, dan zijn wij genoodzaakt de voorrijkosten van € 50,- bij je in rekening te brengen.
  • Voer dus altijd eerst de stekkerproef uit.