Ramen en deuren

Veel gevraagd over Ramen en deuren

Algemene toegangsdeur blijft open staan.

Neem contact op met Area. Het kan zijn dat er werkzaamheden in het complex plaatsvinden, waarvoor dit nodig is. Is dit niet het geval? Neem dan contact op met ons  Wij gaan dan een monteur inschakelen.

Ik wil de drempels bij de binnendeuren uit mijn woning verwijderen. Mag dat?

Ja, dat mag. Wanneer je de woning verlaat moet je wel weer de drempels terug plaatsen.

Het verwijderen van drempels kan er wel voor zorgen dat er meer trek of tocht onder de deur door ontstaat.

Ik heb een defect aan de automatische deuropener gemeld. Wanneer wordt deze hersteld?

Area bekijkt eerst of het resetten van de deuropener het probleem verhelpt. Anders zetten wij deze opdracht door naar de externe leverancier. Zij zullen het probleem zo spoedig mogelijk verhelpen. 

De dorpel van mijn binnendeur zit los. Wat moet ik doen?

Neem contact op met Area via Mijn reparatieverzoek. Je kunt eenvoudig zelf online een afspraak met onze monteur inplannen. 

Het hang - en sluitwerk van mijn raam of deur functioneert niet meer goed. Wat moet ik doen?

Het schoonhouden en smeren van deurkrukken, scharnieren, sloten, raamboompjes en dergelijke, voor hang- en sluitwerk van binnen- en buitendeuren en ramen is voor jou als bewoner.

Functioneert je raam of deur desondanks niet goed meer? Neem contact op met Area via Mijn reparatieverzoek. Onze medewerker helpt je graag verder.

Mijn zonwering is defect. Wat moet ik doen?

Wanneer de zonwering eigendom is van Area dan zorgen wij voor het herstel.

Geef de reparatie dan door via Mijn reparatieverzoek.

Is de zonwering van jou zelf? Dan dien je zelf zorg te dragen voor de reparatie hiervan.
Dit geldt ook voor het schoonmaken van-  of het nestelen van vogels op de zonwering. 

Ik heb een reparatieverzoek voor ramen en/of deuren. Wat moet ik doen?

Neem contact op met Area via Mijn reparatieverzoek. Onze medewerker helpt je graag verder.

Mijn voordeur is stuk of klemt en ik wil deze laten repareren. Wat moet ik doen?

Dat is vervelend. Je kunt eerst de volgende dingen proberen: 

  • Klemt de deur op het slot? Spuit het slot in met slotenspray. 
  • Gaat het om een kunststof voordeur en is het erg koud, dan sluit of opent de deur mogelijk moeilijker. Dit komt omdat het kunststof iets vervormt. Dit is niet te verhelpen door onze monteurs en dit gaat bij veranderende weersomstandigheden weer over.


Klemt de deur op het kozijn en is het winter? Dan moet de deur geschaafd worden. 

Neem contact op met Area via Mijn reparatieverzoek. Onze medewerker helpt je graag verder. 

De planken in het keukenkastje zijn kromgetrokken. Wat moet ik doen?

Het herstel is in dit geval voor de huurder zelf. Door overbelasting zijn de planken kromgetrokken.

Mijn draai-kiepraam hangt aan een scharnier. Ik krijg deze niet meer goed. Wat moet ik doen?

Probeer eerst of je het probleem kan oplossen door de instructiefilm draai-kiepraam te bekijken.

Dit kan gebeuren wanneer het raam bij het afsluiten, tegen het kozijn aan klappert. Hierdoor is het kozijn niet meer goed afsluitbaar. Een monteur van Area moet dit kozijn dan komen herstellen.
Wil je dit voorkomen? Zorg dan dat je het raam op een juiste manier dichtdrukt. Doe dit met twee handen. Daarna kun je de hendel omdraaien en kun je het kozijn afsluiten of in een andere stand zetten.

Lukt het herstel je niet? Neem dan contact op met Area via 0413-388044. 

Ik heb veel last van tocht in mijn woning. Wat moet ik doen?

Wat vervelend. Controleer of er tochtstrips geplaatst zijn op de deuren of dat er kieren bij de kozijnen en ramen zitten. 

Neem contact op met Area via Mijn reparatieverzoek. Onze medewerker helpt je graag verder.

Er lekt water door mijn kunststof of aluminium kozijn de woning in. Wat moet ik doen?

In de herfst blijken vaak de afwateringsgaatjes van kunststof en aluminium kozijnen dicht te zitten. Deze vind je in de dorpel van het vaste deel van het kozijn, bij het draaiende deel en aan de buitenzijde aan de onderkant van de dorpel.
Het is belangrijk om het kozijn op deze plaatsen goed schoon te houden. Het zorgt ervoor dat het regenwater dat via het draaiende deel van het kozijn binnenkomt, ook weer naar buiten wordt afgevoerd.

De afstandsbediening van de deuropener werkt niet meer. Het gaat om een WMO voorziening. Wat moet ik doen?

De afstandsbediening van de automatische deuropener is een WMO voorziening.
Controleer eerst of de stekker van de deuropener in het stopcontact zit en of de batterij van de afstandsbediening niet leeg is. Als de batterij leeg is, dan kun je deze zelf vervangen.

Gaat het om een ander defect? Neem dan contact op met Area via Mijn reparatieverzoek.

Ik wil nieuwe binnendeuren. Kan dat?

Nee, Area plaatst niet standaard nieuwe deuren. Bij een defect aan een van de binnendeuren kun je een reparatieverzoek indienen via Mijn reparatieverzoek.