Sanitair

Veel gevraagd over Sanitair

Mijn tegels zijn beschadigd. Wat moet ik doen?

Neem contact op met Area via Mijn reparatieverzoek. Onze medewerker helpt je graag verder.

Mijn thermostatische mengkraan is kapot. Wat nu?

Als de thermostatische mengkraan van jezelf is, ben je zelf verantwoordelijk voor eventuele reparatie. Als de kraan door Area is geplaatst, wordt hij gemaakt door onze monteurs. Neem voor een afspraak contact op met ons via Mijn reparatieverzoek.

Ik heb een keuze voor de keuken / badkamer / toilet gemaakt. Ik wil graag de keuze aanpassen. Is dat nog mogelijk?

Wanneer je nog geen contract getekend hebt, is dat nog mogelijk. Neem hiervoor contact op met Area via Mijn Vraag.

Mijn toiletbril is kapot. Kan deze hersteld worden?

Is de toiletbril gebarsten? Dan is het herstel voor jou als bewoner.

Is de toiletbril kapot bij de scharnieren? Neem hiervoor contact op met Area via Mijn reparatieverzoek. Onze medewerker helpt je graag verder.

Mijn douchegarnituur is versleten. Kan deze vervangen worden?

Ja , dat is mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op via Mijn reparatieverzoek.

De stortbak van het toilet blijft doorlopen. Wat moet ik doen?

Neem contact op met Area via Mijn reparatieverzoek. Onze medewerker helpt je graag verder.

Er zit schimmel in mijn woning. Wat moet ik doen?

Als het geen technisch mankement is, dan is ons advies om de schimmel met warm water en soda of biotex (groen) te behandelen. Hierdoor verdwijnt de schimmel. Na enige tijd moet de plek nogmaals behandeld worden om te voorkomen dat  schimmel opnieuw terug komt.

Ook kun je wanneer het om een plafond of de muur gaat, deze behandelen met een schimmelwerende latex. Hiervoor moet wel eerst de aanwezige schimmel verwijderd zijn en de muur of het plafond droog. 

Tip: Vaak is schimmel het gevolg van slecht of niet ventileren van de woning of ruimte. Het is belangrijk om dagelijks minimaal een half uur te ventileren. Heb je een badkamer zonder raam? Dan is het raadzaam om na het douchen enige tijd de deur open te houden. 

Mijn toilet krijg ik niet meer schoon. Er zit veel kalkaanslag. Wat moet ik doen?

Wij begrijpen dat dit een vervelend probleem is. Alle toiletreservoirs worden na verloop van tijd vies. Dat zie je pas wanneer je het reservoir openmaakt. Dit heeft o.a. te maken met kalkaanzet.

Area vervangt het reservoir helaas niet, wanneer deze technisch in orde is. Je mag het reservoir wel zelf schoonmaken. We adviseren hierbij gebruik te maken van een ontkalkingsmiddel, o.a. verkrijgbaar bij supermarkten en bouwmarkten. 

Ik wil graag een thermostatische mengkraan of een eenhendel mengkraan. Is dat mogelijk?

Dat is vaak mogelijk. Hieronder lees je of Area hiervoor een vergoeding vraagt.

Bij een keuken of wastafel mengkraan:

  • Wanneer de huidige kraan van Area om technische redenen aan vervanging toe is. Dan vervangt de monteur de huidige kraan kosteloos in een mengkraan.
  • Wanneer de huidige kraan van Area níet versleten of defect is, kun je een aanvraag doen voor het vervangen van de kraan via Mijn Vraag. Geef duidelijk aan wat je wens is. Er wordt vervolgens een formulier naar je gestuurd waarop de afschrijvingskosten van de huidige kraan staan vermeld. Na ondertekening van het formulier wordt de kraan vervangen.

Bij een douche of bad thermostatische douchemengkraan:

  • Wanneer de huidige kraan van Area om technische redenen aan vervanging toe is, bieden wij je aan om een nieuwe thermostatische douchemengkraan te plaatsen. Hiervoor dien je eenmalig een eigen bijdrage te leveren van € 85,-. Hiervoor onderteken je bij de monteur een contract.
  • Wanneer de huidige kraan van Area níet versleten of defect is. Dan kun je een aanvraag doen voor het vervangen van de kraan via Mijn Vraag. Geef duidelijk aan wat je wens is.  Er wordt dan een formulier naar je gestuurd waarop de eenmalige bijdrage staat vermeld. Na ondertekening van het formulier wordt de kraan vervangen.

Wil je thermostatische douchemengkraan of een eenhendel mengkraan omdat je de kraan niet goed meer kunt bedienen?

Neem hiervoor contact met ons op via Mijn Vraag. Vermeld hierbij duidelijk wat je wens is en geef aan dat het om een WMO voorziening gaat. Wij gaan de situatie dan bekijken. 

Ik wil een fontein op het toilet. Mag dit?

Alleen bij een toiletrenovatie, indien de ruimte ervoor is, kan er eventueel een fonteintje geplaatst worden op het toilet.  Een medewerker van Area beoordeelt of dit in de woning mogelijk is.

Wil je de fontein op eigen kosten plaatsen? Meld je verzoek dan via een ZAV aanvraag. Wij bekijken of wij akkoord gaan met je verzoek. 
Zie ook onze kluswijzer Sanitair.