Algemeen
Je doorloopt de volgende stappen:
- Stap 1: Bepaal of je een melding kunt maken.
Je mag een melding maken wanneer:
- Je een klacht hebt over de dienstverlening van Area, (het gaat dus niet om klachten over buren of bezwaren tegen de huurverhoging)
- Je deze klacht al hebt gemeld en besproken met ons en je bent niet tevreden over de afhandeling van de klacht.
- Stap 2: Maak een schriftelijke melding bij de commissie.
Je stuurt een brief naar:
Secretariaat klachtenadviescommissie
Postbus 127, 5150 AC Drunen
LET OP: De Klachtenadviescommissie neemt contact op met Area met het verzoek jouw gegevens rondom de klacht te delen zodat zij een beeld krijgen van het verloop van de klacht en de achtergrondinformatie. Indien je de commissie aanschrijft, geef je daarmee toestemming aan Area om de desbetreffende gegevens uit te wisselen.
Je ontvangt binnen twee weken een reactie.
- Stap 3: Eventueel aansluiten bij hoorzitting.
De Klachtenadviescommissie kan besluiten om je klacht tijdens een hoorzitting te behandelen. De Klachtenadviescommissie luistert dan naar jouw verhaal, maar ook naar dat van Area. Ze geeft vervolgens een advies aan Area.
- Stap 4: Area ontvangt het advies van de klachtenadviescommisie over verdere afhandeling.
- Stap 5: Area geeft een reactie aan alle betrokkenen.
Wij laten, binnen 3 maanden na ontvangst van het advies, aan jou en de commissie weten wat we besluiten en onze uitspraak is. We mogen daarbij afwijken van het advies van de klachtenadviescommissie. Natuurlijk leggen we dan wel uit waarom daarvoor gekozen is.
Ben je het vervolgens niet eens met de uitspraak? Dan kun je naar de rechter stappen met je klacht en een juridische procedure starten.